Gå til innhold
Arkivverket

Harald Arne Bjørkli.

Sven-Ove Fossen
 Del

Recommended Posts

Ønsker opplysninger vedr. barn av Harald Arne Bjørkli 1899-1985 og kone Else Margrethe f. Taumer 1920-2009.

Disse barna er: Haldis, gift med Leif Abrahamsen og Torill, gift med Torleif Josefsen. De andre barna: Arvid, Kari Oliv og Mari-Anne, har eg kontroll på.

På forhånd takk.

Mvh. Sven-Ove Fossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Jostein Stokke skrev:

Hvor i Norge skal vi lete?

Harald er gift 2 ganger Første kone er Karoline Bjørgeengen 1896 -?

Vet ikke hvem som er mor til Haldis og Torill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald Bjerkli og Harald Arne Bjørkli er ikke brødre. Kanskje det er en skrivefeil. Den Harald Bjørkli jeg mener, er far til Arvid, født 1920. Hans to søstre Torill og Haldis, er de jeg ikke vet noe om. Tror Else Marie f. Traumer er mor til disse søstrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok misforstått deg. Trodde du mente at Arvid var broren til Harald.

Ang. Bjørkli og Bjerkli så kan det godt være det samme navnet. Det kan bare være skrevet forskjellig.

Hvor har du funnet etternavnet til Else Margrethe/Marie Taumer/Traumer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Harald og Else Margrete Bjerkli (Bjørkli) som døde henhodsvis 1987 Nøtterøy og 2009 Tønsberg.

Kanskje noen kan hjelpe deg med å finne dødsannonsene deres. Kanskje barna står der.

Kan ikke finne vielsen mellom Harald og Else Margrethe. Den må jo ha skjedd tidligst 1938. Kirkebøkene er sperret.

Else Margrethe ble altså født 17/2 1920 på Tjøme og het da Andersen til etternavn. Ikke Taumer

Hun og foreldre bodde på Tjøme i FT 1920 https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01073817002339

Foreldrene til Else Margrethe var:

Asbjørn Andersen f. 1894 Hamar, far Anton Andersen,

gift 23/10 1919 Tønsberg med Anna Sofie Bjørnskau f. 1895 Tjøme, far Oscar Bjørnskau.

Anna Sofia f. 20/7  dpt, 28/7 1895 Tjøme.

Fødselen til Anna Sofie passer godt med Anna Taumer  f. 10/7 1895 - døde på Nøtterøy 14/6 1985. http://www.ecclesia.no/public/user_noetteroey/sok

Om ikke det står noe i lenka kan du søke etter Anna Sophia Taumer f. 1895 - 1985.

Jeg har funnet at det må være Karoline Andersdt.  Bjørgengen, gift 1920 Gran med Harald Bjørkli, som ble oppgift i 1938.

Da spørs det hvor lenge siden det var Karoline og Harald ble skilt.

Jeg har kun funnet sønnen Arvid f. i Gran og ingen av de andre barna du nevner. Jeg antar at de er født andre steder.

Harald må ha blitt oppgift etter siste barnets fødsel, nårhvor det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 2.8.2022 den 15.18, Sven-Ove Fossen skrev:

Ønsker opplysninger vedr. barn av Harald Arne Bjørkli 1899-1985 og kone Else Margrethe f. Taumer 1920-2009.

Disse barna er: Haldis, gift med Leif Abrahamsen og Torill, gift med Torleif Josefsen. De andre barna: Arvid, Kari Oliv og Mari-Anne, har eg kontroll på.

På forhånd takk.

Mvh. Sven-Ove Fossen.

Nye opplysninger: Haldis, heter Hardis, og er mulig født i 1925. Gift med Leif (Abrahamsen), og død før 2009. (står ikke i dødsannonsen til mora)

Mari-Anne, er mulig født 19.02.1945, og gift med Dagfinn (Engebretsen).

Torill, er gift/samboer to ganger. I 1987 med Rolf, og i 2009 med Thorleif(Josefsen)

Både Mari-Anne og Torill, har Else Margrethe som mor.

Hardis har Karoline som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lysning for Leif Abrahamsen og Hardis Marie Bjerkli, nr 15

Nøtterøy kirkebøker, SAKO/A-354/H/Ha/L0002: Lysningsprotokoll nr. 2, 1937-1952, s. 74
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061025310487

Hun skal være født 27.7.1925 i Lier. Moren er Maren Dalbak

Dåpen nederst

Lier kirkebøker, SAKO/A-230/G/Gc/L0002: Klokkerbok nr. III 2, 1903-1938, s. 79
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051031020995

Endret av Matthias Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2022 at 3:18 PM, Sven-Ove Fossen said:

Torill, gift med Torleif

Svein, ikke Torleif.

Se lysning nr 57 i 1965. Disse bør vel ikke omtales ved navn hvis de fortsatt er i live:

Nøtterøy kirkebøker, SAKO/A-354/H/Ha/L0004: Lysningsprotokoll nr. 4, 1962-1969, s. 31
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061025310654

Endret av Matthias Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider