Gå til innhold
Arkivverket

Familysearch teknisk hjelp

Karianne Fog Heen
 Del

Recommended Posts

Når jeg prøver å koble en kilde til en profil får jeg dette bildet:

1476913404_Screenshot2022-08-12113951.thumb.png.673d267a716caedad4d0ae2ecbb12318.png

Ifølge Familysearch community er det et cache-problem. Jeg har tømt cachen i Firefox og har fortsatt problemet. Noen gode forslag? Det fungerer i Chrome, men det er upraktisk for meg å ikke kunne bruke hovednettleseren til dette.

Når jeg prøver å logge på Familysearch community (som tydeligvis ikke har samme innlogging som resten av nettstedet) får jeg dette:

820639446_Screenshot2022-08-12114419.png.8a7605bbb9367fde90d52f95d94fd170.png

Herfra kommer jeg ikke videre med noen innlogging. Derfor spør jeg om råd og hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Karianne Fog Heen skrev:

Når jeg prøver å logge på Familysearch community (som tydeligvis ikke har samme innlogging som resten av nettstedet) får jeg dette:

820639446_Screenshot2022-08-12114419.png.8a7605bbb9367fde90d52f95d94fd170.png

Herfra kommer jeg ikke videre med noen innlogging. Derfor spør jeg om råd og hjelp her.

Oppdater den siden med problemer så tenker jeg problemet er ute av verden. F5 Tror jeg det er....

Du logger inn fra forsiden av Familysearch, som du helt sikkert vet: https://www.familysearch.org/no/

Hvis du skal bli med i det Community så må du vel lage en ny konto på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mathias Beyer skrev:

Oppdater den siden med problemer så tenker jeg problemet er ute av verden. F5 Tror jeg det er....

Du logger inn fra forsiden av Familysearch, som du helt sikkert vet: https://www.familysearch.org/no/

Hvis du skal bli med i det Community så må du vel lage en ny konto på den siden.

Jeg har brukt ctrl+F5, slettet alle data i nettleseren, og får fortsatt det samme, også når jeg prøver å registrere ny konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får samme røde feilmelding ved forsøk på å ‘join’e FS community. Nytter ikke å registrere brukernavn der eller logge seg inn. Tenkte å slutte meg til den norske gruppen der… 🇳🇴

Ikke noe kontaktopplysninger der lenger heller. Tidligere gikk det an å sende meldinger til dem (f. eks. om feilindekseringer) og lenge kunne jeg gå inn på gamle saker, som nå er fullstendig vekk… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på henvendelsen jeg gjorde:

»… 

Og takk for din henvendelse til FamilySearch Support ang. problemer med Community og medlemskap i gruppen FamilySearch-Norge.

Problemet du beskriver, er et generelt problem akkurat nå. Vi har testet forskjellige brukerkontoer og får samme resultat. Årsaken er trolig at det jobbes med oppgraderinger av familysearch.org. Dette arbeidet kan påvirke funksjonene på nettsiden, men det skal være ferdig i løpet av morgendagen (amerikansk tid).

Hvis problemet ikke ordner seg i løpet av helgen, kan du kontakte oss igjen ved å svare direkte på denne e-posten. Ta gjerne med referansen øverst i e-posten slik at henvendelsen din kommer direkte til oss.«

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding øverst på FamilySearch-sider nå:

Some features on FamilySearch may be unavailable as we make improvements to the site starting Saturday, August 20th at 10:00 pm (UTC+0-2:00) and lasting about 1 hour. We apologize for the inconvenience.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fikk denne e-posten på onsdag:

»Hei Anne-Lise Hansen

Problemet med innlogging i FamilySearch Community er nå ordnet. Du skal nå kunne logge deg inn enkelt og greit med samme brukernavn og passord som for FamilySearch.org. «

Vennlig hilsen

FamilySearch Support Norge

eu_support@familysearch.org

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider