Gå til innhold
Arkivverket

Er det noen som har gamle bilder av bruk nr.2 Gausereide, Seim, Lindås?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Min tipp tipp x 4 oldefar Lars Larsen 1671-1731 var født på Leknes, men kjøpte bruk nr.2 på Gausereid i 1728. Han døde imidlertid der i 1731 og det var hans kone nr.2 Maritte Larsdtr. fra Fyllingen 1676-1762 som innløste skjøtet.

Det jeg lurer på er om noen her inne skulle være i besittelse av gamle bilder fra bruk 2 på Gausreid. I så fall er jeg interessert i å høre fra dere.

Lars Larsen's sønnesønns sønn Hans Jonsen f. på Gausereid i 1803 , og har var opphavet til vår lille del av Hansen slekten (min mors slekt).

Ca annet hvert år samles vi søskenbarn fra Hansen slekten for å holde kontakten, og jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på en liten slektshistorie med utspring i Hans Jonsen Gausereid 1803-1875. I den forbindelse hadde det vært fint om det fantes gamle bilder fra gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel iallefall finnast flyfoto frå 1950- og 1960-talet teke av f.eks. Telemark Flyselskap eller Widerøe. Skråfotoarkivet etter Widerøe er digitalisert, og skal vere tilgjengeleg på nb.no.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Jeg skal sjekke ut alternativene som er foreslått.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.