Dag Jarnøy Skrevet August 29, 2022 Del Skrevet August 29, 2022 Jeg holder på med Hans Torkildsen født ca. 1752 -53, det er hans mulige død 19. juni 1830. Jeg er i tvil om etternavn og stedsnavn. Han bodde mange år på Eldøen og Sarpeløkka. Jeg finner ikke noen andre oppføringer som passer. (Har sett på Rygge, Moss og Son). Han var gift med Elen Larsdatter f. 1876. Han fikk sitt siste barn Maren Mathea Hansdatter, født 13 APR 1821 i Salbohuset, Rygge sogn og prgj. og han er ikke i FT 1865. Link til kirkebok, det er den nederste oppføringen på siden: https://www.digitalarkivet.no/kb20061023040461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsbjørg Susort Skrevet August 29, 2022 Del Skrevet August 29, 2022 Stedet er vel Gibsund...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet August 29, 2022 Del Skrevet August 29, 2022 Det som står i navnefeltet er: Lægslem i Gibsund Hans Toffelbakk I feltet for yrke og håndtering er det gjentatt: Lægslem i Gibsund. Vet ikke om noe Toffelbakk i Mossedistriktet, men det er et sted/plass som heter det i Tosebygda i Trøgstad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Jarnøy Skrevet August 29, 2022 Forfatter Del Skrevet August 29, 2022 1 minutt siden, Espen Tjernshaugen skrev: Det som står i navnefeltet er: Lægslem i Gibsund Hans Toffelbakk I feltet for yrke og håndtering er det gjentatt: Lægslem i Gibsund. Vet ikke om noe Toffelbakk i Mossedistriktet, men det er et sted/plass som heter det i Tosebygda i Trøgstad. Da ser det ut til at dette er feil person. Takk for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå