Gå til innhold
Arkivverket

Innberetninger fra instituttene ved Universitetet i Oslo

Anne Vaalund
 Del

Recommended Posts

I Universitetet i Oslos årsberetninger sto instituttenes innberetninger fram til 1962. I 1962 står det "De finnes i Universitetets arkiv under "jnr. 5520/1962". 

Hvor finner jeg igjen innberetningene på Riksarkivet fra 1962 og framover? Det ser jo her ut som om de er samlet på år istedenfor å være arkivert under fakultet/institutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har du en lenke eller referanse til den informasjonen du oppgir, så hadde det vært fint om du kunne oppgi denne for at vi raskere kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universitetet i Oslos avleverer arkivet sitt til RA. Årsberetningen jeg viste til (innbundet bok) har full referanse: "Universitetet i Oslo Årsberetning 1. januar 1962 - 31. desember 1962. Utgitt av universitetsdirektøren". Alt som står om innberetning av universitetets institutter og samlinger som jeg viser til er: "I henhold til den nye ordningen for utgivelse av årsberetninger fir Universitetet i Oslo tas innberetningen fra instituttene ikke med her.  De finnes i Universitetets arkiv under "jnr. 5520/1962". 

Mitt spørsmål var: Hvor finner jeg disse innberetningene fra 1962 og framover igjen i UiOs arkiver på Riksarkivet?  

Jeg ville trodd at hvert institutts innberetninger ville være arkivert i instituttets arkiv, men det ser ut som om innberetningene er arkivert samlet (av universitetet) under et journalnummer og årstall. 

Jeg synes det er vanskelig å finne fram i UiOs arkiver i arkivportalen, så håpet mitt var å få litt hjelp. For eksempel: Hvor kan jeg finne innberetningene/årsberetningene til samlingene ved anatomisk institutt etter 1962? Stien til Medisinsk fakultet er RA/S-2536. Nå klarer jeg ikke engang å finne stien til Universitetet i Oslo, Det akademiske kollegium, om det skulle være arkivert der. 

Jeg håper dette var oppklarende. 

Mvh Anne Vaalund 

Lenke til kommentar
Del på andre sider