Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

I Universitetet i Oslos årsberetninger sto instituttenes innberetninger fram til 1962. I 1962 står det "De finnes i Universitetets arkiv under "jnr. 5520/1962". 

Hvor finner jeg igjen innberetningene på Riksarkivet fra 1962 og framover? Det ser jo her ut som om de er samlet på år istedenfor å være arkivert under fakultet/institutt. 

Universitetet i Oslos avleverer arkivet sitt til RA. Årsberetningen jeg viste til (innbundet bok) har full referanse: "Universitetet i Oslo Årsberetning 1. januar 1962 - 31. desember 1962. Utgitt av universitetsdirektøren". Alt som står om innberetning av universitetets institutter og samlinger som jeg viser til er: "I henhold til den nye ordningen for utgivelse av årsberetninger fir Universitetet i Oslo tas innberetningen fra instituttene ikke med her.  De finnes i Universitetets arkiv under "jnr. 5520/1962". 

Mitt spørsmål var: Hvor finner jeg disse innberetningene fra 1962 og framover igjen i UiOs arkiver på Riksarkivet?  

Jeg ville trodd at hvert institutts innberetninger ville være arkivert i instituttets arkiv, men det ser ut som om innberetningene er arkivert samlet (av universitetet) under et journalnummer og årstall. 

Jeg synes det er vanskelig å finne fram i UiOs arkiver i arkivportalen, så håpet mitt var å få litt hjelp. For eksempel: Hvor kan jeg finne innberetningene/årsberetningene til samlingene ved anatomisk institutt etter 1962? Stien til Medisinsk fakultet er RA/S-2536. Nå klarer jeg ikke engang å finne stien til Universitetet i Oslo, Det akademiske kollegium, om det skulle være arkivert der. 

Jeg håper dette var oppklarende. 

Mvh Anne Vaalund 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.