Torbjørn Steen-Karlsen Skrevet September 5, 2022 Del Skrevet September 5, 2022 Jeg fant et bilde av Bekkevarstolen. En kirkestol som befinner seg i Hem kirke i Lardal, Vestfold. Skal vel være fra 1600-tallet. Brukt av folka på gården Bekkevar i Hem, bl.a. Paul Kjeldsen Bekkevar. Leiter og leiter. Kan det være flere bilder og beskrivelser noe sted. Mvh. Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet September 5, 2022 Del Skrevet September 5, 2022 https://www.geocaching.com/geocache/GC28P4Y_hem-kirke?guid=9557a5be-4061-48ea-be49-6edf2ecd9275 Torbjørn Steen-Karlsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Steen-Karlsen Skrevet September 5, 2022 Forfatter Del Skrevet September 5, 2022 1 time siden, Leif B. Mathiesen skrev: https://www.geocaching.com/geocache/GC28P4Y_hem-kirke?guid=9557a5be-4061-48ea-be49-6edf2ecd9275 Ja, det var det bildet jeg fant. Men digitalt museum nevnes et sted, men finnervikke noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet September 5, 2022 Del Skrevet September 5, 2022 2 timer siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev: Ja, det var det bildet jeg fant. Men digitalt museum nevnes et sted, men finnervikke noe der. Nei, jeg fant heller ikke noe på Digitalt Museum. Bildet av selve bekkevarstolen finnes i minst én bok (og avisartikler) i Nasjonalbiblioteket, men omtalen er begrenset. Skal du ha et godt bilde er det vel enklere å dra opp til Hem og fotografere selv ... DTH Torbjørn Steen-Karlsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Steen-Karlsen Skrevet September 6, 2022 Forfatter Del Skrevet September 6, 2022 20 timer siden, Dag T. Hoelseth skrev: Nei, jeg fant heller ikke noe på Digitalt Museum. Bildet av selve bekkevarstolen finnes i minst én bok (og avisartikler) i Nasjonalbiblioteket, men omtalen er begrenset. Skal du ha et godt bilde er det vel enklere å dra opp til Hem og fotografere selv ... DTH Okidoki. Tuse takk Dag.. Ja kanskje det er det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå