Gå til innhold
Arkivverket

Bekkevarstolen

Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg fant et bilde av Bekkevarstolen. En kirkestol som befinner seg i Hem kirke i Lardal, Vestfold. Skal vel være fra 1600-tallet. Brukt av folka på gården Bekkevar i Hem, bl.a. Paul Kjeldsen Bekkevar.

Leiter og leiter. Kan det være flere bilder og beskrivelser noe sted. 

Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Ja, det var det bildet jeg fant. Men digitalt museum nevnes et sted, men finnervikke noe der.

Nei, jeg fant heller ikke noe på Digitalt Museum. Bildet av selve bekkevarstolen finnes i minst én bok (og avisartikler) i Nasjonalbiblioteket, men omtalen er begrenset. Skal du ha et godt bilde er det vel enklere å dra opp til Hem og fotografere selv ...

DTH

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Dag T. Hoelseth skrev:

Nei, jeg fant heller ikke noe på Digitalt Museum. Bildet av selve bekkevarstolen finnes i minst én bok (og avisartikler) i Nasjonalbiblioteket, men omtalen er begrenset. Skal du ha et godt bilde er det vel enklere å dra opp til Hem og fotografere selv ...

DTH

Okidoki. Tuse takk Dag.. Ja kanskje det er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.