Gå til innhold
Arkivverket

Finna fram til arkivmateriale frå det Kongelege Fredriks Universitet mellom 1811-1827

Torstein Tofte
 Del

Recommended Posts

Hei,

Eg er vitskapleg assistent på eit forskningsprosjekt her på UiO som forsøker å kartlegga utdanningsnivå i Norden på 1800- og 1900-talet. Vårt viktigaste kjeldemateriale er karakterlister frå Det Kongelege Fredriks Universitet (som endra namn til Universitetet i Oslo i 1939). Her brukar med lister av alle som tok Examen Artium kvart år for å sjå kven som tok utdanning, kva bakgrunn dei hadde OSV. Desse listene vart publisert frå 1834 og alle listene gitt ut etter dette har me funnet på Nasjonalbiblioteket. I arkivet der fann med også listene som vart laga mellom 1827-1833, men som ikkje vart publisert. Men me mistenker at desse listene må finnes for åra 1811-1826 også ettersom det vart heldt examen artium i desse åra også. Eg snakka med dei som arbeider i Nasjonalbiblioteket om dette og dei sa at viss dette finnes så ligg det anten i riksarkivet ellers ligg det i UiO sitt eige arkiv. Eg tenkte derfor at eg berre skulle høyra med dykk om de har nokre dokument frå universitetet mellom 1811-1826 som de trur desse listene kan finnast i? 

Her er ei lenka til dei digitaliserte listene som Nasjonalbiblioteket har viss det hjelper: https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digitidsskrift_2021031683017_001?page=27

Tusen takk på førehand!

Vennleg helsing,

Torstein Tofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vise til våre arkivkataloger på nett, og så kan eventuelt en av våre arkivarer utdype.

Av UiO-arkiver med innhold eldre enn 1830 har Riksarkivet et hovedarkiv (RA/S-1595), samt bl.a. egne arkiver for fakultetene: https://www.arkivportalen.no/search/1?unitType=1000&repository=RA&text=%2Buniversitet&periodFrom=1700&periodTo=1830

Hovedarkivets katalog finnes dessverre bare på papir, så på nett finnes bare denne kortfattede beskrivelsen: https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-01000001367759

På grunnlag av beskrivelsen framstår det lite sannsynlig at de etterspurte listene 1811-1826 finnes i Riksarkivet. Dersom de er bevart, er det større sannsynlighet for at de finnes i UiOs omfattende uavleverte arkiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider