Gå til innhold
Arkivverket

Svårt att hitta i arkivet

Inger i Vallentuna
 Del

Recommended Posts

Hej!

Jag söker dödsår för Ane Johanne Johansdatter, född 1823, och hennes man Lars Andreas Nilsen född 1824. Enligt 1910 års folkräkning bodde de båda på Bosted 0037 Enga i Melöy kommun. Jag har sökt i kyrkoböckerna, men får då bara 0 svar. Vänliga hälsnngar Inger Hensvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ikke fra Digitalarkivet, men finner din Ane Johanne Johansdatter (Johansen) død 8. apr 1916 under døde dissentere:

Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nordland, SAT/A-1459/843/L0629: Ministerialbok nr. 843A04, 1907-1925, s. 66
Område
    Nordland fylke
    Meløy prgj.
    Meløy sokn
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050322010267

Endret av Aud Johanne Wasbak Skau
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Aud Johanne!

Tusen tack för snabbt svar. Jag försöker gå i på sökmotorn som du föreslår, men jag lyckas inte få fram det du lyckas med. 
Jag försöker också ta reda på när hennes man Lars Andreas Nilsen dog, han var född 1824 och levde också vid 1910 års folkräkning i Melöy kommun. Jag har gått in på döde dissentere, som du föreslår, men får 0 svar. Om du eller någon annan kan hjälpa mig att hitta Lars Andreas Nilsens dödsår, vore jag mycket tacksam.

Vänliga hälsningar, Inger i Vallentuna

PS Jag har börjat släktforska på gamla dar, och Ane Johanne Johansdatter är min mormors mormor, och Lars Andreas hennes man. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Nordland, SAT/A-1459/843/L0629: Ministerialbok nr. 843A04, 1907-1925, s. 62
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050322010263
Her finner du Lars Andreas Nilsens død 27. aug 1911, begravet 5. sep 1911. Oppført i kirkeboken som nr 2, 1912. Tilhører Pinsemenigheten.

Jeg har ikke søkt etter han, bare leita i kirkeboken.  Den er nok ikke søkbar.

Lykke til med slektforskningen.

Endret av Aud Johanne Wasbak Skau
Feil opplysning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider