Nadia Kartfjord Skrevet Oktober 1, 2022 Del Skrevet Oktober 1, 2022 (endret) Hej. Jeg prøver at finde ud af, om oplysninger jeg har modtaget om Gunhild Larsdatter er korrekte, hun skulle være født den 11/1 1806 i Hedalen, hvilken kirkebog skal jeg se i , den jeg har fundet starter i 1924. Endret Oktober 1, 2022 av Nadia Kartfjord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Oktober 1, 2022 Del Skrevet Oktober 1, 2022 Er det denne Gunild du leter etter? Midt på venstre side. Foreldre Lars Olsen og Pernille Jonsdr. Aurdal prestekontor, SAH/PREST-126/H/Ha/Haa/L0007: Ministerialbok nr. 7, 1800-1808, s. 55 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070603920058 Nadia Kartfjord reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Oktober 1, 2022 Del Skrevet Oktober 1, 2022 Det står foreldrene skal være fra Ulland Præste Gield af Bergens Stift. Jeg mener å ha sett Ulland brukt om Aurland i Sogn Nadia Kartfjord reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Oktober 1, 2022 Del Skrevet Oktober 1, 2022 Jeg lurer på om det kan være samme Lars Olsen og Pernille Jonsdatter som døper en sønn Ole 5. juli 1808 i Stryn. Her sies de å være omreisende fra Voldens prestegjeld (Volda). Nr 38 Innvik sokneprestembete, SAB/A-80501: Ministerialbok nr. A 1, 1750-1816, s. 187 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070509640470 Nadia Kartfjord reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nadia Kartfjord Skrevet Oktober 1, 2022 Forfatter Del Skrevet Oktober 1, 2022 (endret) Det kan det godt , Gunhild havde en bror , der hed Ole, de navne og datoer passer , det eneste der ikke stemmer er faderens navn, på de oplysninger jeg fik hedder han Per Rasmussen, det stemmer jo ikke med en larsdatter, så mon ikke kirkebøgerne skulle have ret. Endret Oktober 1, 2022 av Nadia Kartfjord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Oktober 1, 2022 Del Skrevet Oktober 1, 2022 Dåpen til Ole som Matthias har funnet på Voss har samme foreldre som Gunil Du leser litt feil tror jeg. Det står. Den. 5 Ole /hiemmedøbt d. 30 May(?) af Jacob Rasmussen Indre-Thorei af Gloppen Præstegjeld. P. Omresende(?) Lars Olsen og Pernilla Jonsdr. af Voldens Præstegjeld Nadia Kartfjord reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Oktober 1, 2022 Del Skrevet Oktober 1, 2022 1 hour ago, Leif B. Mathiesen said: Dåpen til Ole som Matthias har funnet på Voss har samme foreldre som Gunil Du leser litt feil tror jeg. Det står. Den. 5 Ole /hiemmedøbt d. 30 May(?) af Jacob Rasmussen Indre-Thorei af Gloppen Præstegjeld. P. Omresende(?) Lars Olsen og Pernilla Jonsdr. af Voldens Præstegjeld Dåpen til Ole er fra Innvik/Stryn i Nordfjord, ikke Voss. Jeg tror ikke noen har lest feil. Opplysningen om Per Rasmusen hadde trådstarter fått oppgitt tidligere, men sier jo her at de nye kirkebokfunnene fra Aurdal og Innvik, med far Lars Olsen, passer bedre. Nadia Kartfjord reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå