Gå til innhold
Arkivverket

Cecilina Johanne Olsdatter f. ca 1788 - 18/5-1819 gift Grove og hennes søsken og etterkommere?

Terje Hammer Aarland
 Del

Recommended Posts

Jeg har litt info om Cecilina og hennes etterkommere, men mangler en del. Jeg har navn på de fleste av hennes søsken og noen av hennes etterkommere.

Cecilina var datter av

Ola Johannessen Lande og Anna Torbjørnsdatter Dalland fra Tysnes. Like etter at Ola og Anna giftet seg flyttet de til Bergen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Johannesen Lande og Anna Torbjørnsdatter Dalland sine barn:

Berthe Christine f 10/8-1785

Cice f 10/9 - 1787

Cicelina Johanne gift Grove f ca 1788 - 18/5-1819

Karen Helena f. ca 12/11-1789

Johannes f ca 1790

Torbjørn f 1792 (min tipp tippoldefar 

Olaus f ca 1794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har fått en del info om denne familien så har jeg ikke funnet alt de jeg trenger.Det jeg trenger er info som kan føre frem til dem av slekten som lever i dag. Etter jeg la inn dette innlegget har jeg fått kontakt med en etterkommer av Cissi datter til Ola og Anna. Dette kan løse hele saken, men det gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men mange av linkene som er vist til her er ikke mulig å åpne.

Jeg har info om etterkommerne etter Cecilina og det er mulig at det er henne som ble kalt for Cidse og Cissi, jeg har også det meste om Torbjørn, men jeg vet ingenting om de andre barna til Ole og Anna Johannessen.

Men de andre:

1) Berthe Christine f 10. aug 1785

2) Karen Helena f 12. nov 1788, tror hun døde i 1816

3) Johannes Olsen f ca 1790

4) Olaus Olsen f ca 1794

Nr 2 døde veldig tidlig bare 28 år, men hun kunne ha vært gift før hun døde?

Det er disse jeg trenger jeg trenger mer info om, så vidt jeg kan se så er det ikke noe info om disse i linkene ovenfor, men det er mulig, men som sagt så klarer jeg ikke å åpne noen av linkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Cise og Cecilina være en og samme person i og med at Cecilina brukte navnet Cissi som fornavn. Da gjenstår det å finne noe om. Jeg har fått oppgitt at Cecilina ble født ca 1788 og Cise 1787, så det kan være en sammenblanding her av en og samme person.

Er det mulig å finne noe om disse to?

Berthe Christine f 10. aug 1785 og Johannes Olsen f. Ca 1790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terje Hammer Aarland skrev:

Når jeg prøver å åpne linken så kommer det spørsmål om jeg har tastet feil?

Ja, de lenkene fungerer jo ikke etter at DA ble endret for noen år siden. Men her er dødsfallet i kirkeboken (midt på høyre side)

https://media.digitalarkivet.no/view/8639/91

Brukslenke for sidevisning https://www.digitalarkivet.no/kb20070306660447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvt å søke etter Berthe Christine Olsdatter født ca 10. august 1785, muligens på Tysnes, men er usikker på om skrivemåten er korrekt? Finner heller ikke Cise Olsdatter f. 10. sept 1787 eller Johannes Olsen f ca 1890. Foreldrene Anna Torbjørnsdatter Dalland og Ole Johannessen Lande var begge fra Tysnes, men flyttet til Bergen etter at de giftet seg. Det kan være mulig at den eldste datteren ble født på Tysnes. Jeg finner ikke henne verken i ft for Bergen eller Tysnes i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider