Tor Håkon Kaasa Skrevet Oktober 17, 2022 Del Skrevet Oktober 17, 2022 Hei! Kan noen hjelpe meg med det jeg mangler/ikke forstår i denne skylddelingen? Nedre Telemark sorenskriveri, SAKO/A-135/G/Ga/Gaa/L0002a: Pantebok nr. I 1, 1866-1867, s. 42 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/tl20070312090044 Skylddelingen begynner på høyre side nesten nederst på siden og fortsetter litt på neste side. Har kommet et stykke på veg selv. Kan noen hjelpe meg med å fylle inn resten? (Med forbehold om at det kan være feil i det jeg har tydet hittil - jeg er nybegynner!) 1: Skyldsetningsforretning. Aar 1866 den 16de Juli var ?? 2: ?? Ole Torgrimson Steen, Anders Thorsen Lunde, Ole 3: Larsen Ajer og Nils Gundersen Lundefaret ?? 4: Laugrettsmend tilstede paa gaarden Tvedten MNo 5: ?? ?? 266? i Bøe Thinglag af skyld 1 daler 4 Ort 22 Skilling 6: For efter Begjær af Halvor Andreassen Tveten og As- 7: lak Thorsen Grindrud at skyldsette den ?? ?? 8: Eiendoms tilliggende plads Kaasa ?? 9: ?? plads Af Halvor Andreasen Tveten er solgt 10: til Aslak Thorsen Grindrud. Eiendommen Gaarden 11: Tvedtens Ind og Udmark blev paavist og befart 12: Lingfør plassen Kaasa. ?? befartes at være ad- 13: skilt fra den øvrige Eiendom og for en ?? ?? ?? 14: ?? 15: ?? 16: ?? Gaarden Grindrud. ?? ?? ?? gjort sig ?? 17: ?? at ?? ind til ?? 18: ??, Pladsen Kaasa bliver at ?? i skyld for 19: 15/238 ?? eller 15/ er ?? skilling og den igjen?? 20: ?? part af gaarden Tvedten ?? i skyld for 223/238 21: skal ?? 1 daler 4 ?? 22: Skilling. ?? 23: N. Gundersen. Andreas Thorsen Lunde. Ole Larsen Ajer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...