Gå til innhold
Arkivverket

Trenger hjelp til å finne en skannet tinglysing

Elin Jonassen
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg har vært i kontakt med Kartverket som henviser meg til Digitalarkivet.no. Jeg er på utkikk etter en skannet tinglysing over fradeling av en tomt på øya Vega på Helgeland.

Kartverket ga meg følgende opplysninger: Dok.nr. 35, Pantebok 29, s. 449. Skal ha vært tinglyst 15.08.1916.

Jeg fant denne panteboken ved søk, men fant ingenting på s. 449 som omhandler det jeg er på utkikk etter. Og det står ingen datoer på den siden. I margen står det tallet "50" og oppover, ikke "35".

En Hilmar Klum får kjøper en tomt, vet ikke navnet på eier av tomten. Tomten fikk navnet 34/33. 

Jeg trenger en beskrivelse over eiendommen har får kjøpt, da jeg tror det er feil i kartene. Nå som vi arvingene skal selge huset, så oppdager vi at hagen til mamma ikke tilhører eiendommen, og lurer på om det er feil i martrikkelkartet. Hadde satt stor pris på hjelp og oversettelse av den gamle skriften på disse siden. På forhånd TUSEN TAKK.

Endret av Elin Jonassen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Elin Jonassen skrev:

Kartverket ga meg følgende opplysninger: Dok.nr. 35, Pantebok 29, s. 449. Skal ha vært tinglyst 15.08.1916.

Jeg fant denne panteboken ved søk, men fant ingenting på s. 449 som omhandler det jeg er på utkikk etter. Og det står ingen datoer på den siden. I margen står det tallet "50" og oppover, ikke "35".

Jeg vet ikke hvor Kartverket har fått 35 fra. Grunnboksbladet henviser bare til pantebok nr. 29 og s. 449. Det er snakk om dokument nr. 18: https://www.digitalarkivet.no/tl20080103610226

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte den elektroniske grunnboka fra Kartverket, og der har skylddelinga referansenummer 900035. Men dette er et fiktivt nummer som bare har mening i Kartverkets tinglysingsdatabase, og som ikke kan brukes som henvisning til panteboka.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Jeg bestilte den elektroniske grunnboka fra Kartverket, og der har skylddelinga referansenummer 900035. Men dette er et fiktivt nummer som bare har mening i Kartverkets tinglysingsdatabase, og som ikke kan brukes som henvisning til panteboka.

9 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Jeg vet ikke hvor Kartverket har fått 35 fra. Grunnboksbladet henviser bare til pantebok nr. 29 og s. 449. Det er snakk om dokument nr. 18: https://www.digitalarkivet.no/tl20080103610226

Hjertelig takk. Nå må jeg få noen til å oversette hva som står her, for dette var kråketær i mine øyne. Men ser han het Hilmar Krum, ikke Klum. 

Endret av Elin Jonassen
Lenke til kommentar
Del på andre sider