Gå til innhold
Arkivverket

TODT Norge 1940 - 1945- i Fredrikstad distriktet Østfold

Rollo Marqvardsen
 Del

Recommended Posts

Todt 1940- 1945 Norge 

Vil gjerne vite om det finnes bilder og navn på de som var på Rauøy fort under krigen 1941 - 1945

Har funnet et tema som er underkommunisert noe denne siden i fra Universitet i Praha viser:

Åpning av utstillingen på den residensen til den norske ambassadøren og på Hybernská Kampus - Noráci (noraci.cz)

Finnes det noen bilder og navn på de som arbeidet og Tsjekkoslovaker som var tvangs sendt til Rauøy fort under tiden 1940-45?

Hvem og hvor kan jeg henvende meg til, jeg har to navn som jeg ønsker å finne bilder eller papirer på oppholdet Rauøy Fort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn:

https://www.digitalarkivet.no/content/1144/endre-visningsnavn

Jeg kjenner ikke direkte til at dette skal finnes i norske arkiver. Men jeg vil tro at det kan være verdt å se etter i arkivet etter Organisasjon Todt som er oppbevart ved Riksarkivet i Oslo. Noe av dette finner du på Digitalarkivet.

Du finner katalog til arkivet her:

https://arkivportalen.no/entity/no-a1450-01000001331133?ins=RA

Det er mulig at det kan finnes opplysninger om dette i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rollo Marqvardsen skrev:

Todt 1940- 1945 Norge 

Vil gjerne vite om det finnes bilder og navn på de som var på Rauøy fort under krigen 1941 - 1945

Har funnet et tema som er underkommunisert noe denne siden i fra Universitet i Praha viser:

Åpning av utstillingen på den residensen til den norske ambassadøren og på Hybernská Kampus - Noráci (noraci.cz)

Finnes det noen bilder og navn på de som arbeidet og Tsjekkoslovaker som var tvangs sendt til Rauøy fort under tiden 1940-45?

Hvem og hvor kan jeg henvende meg til, jeg har to navn som jeg ønsker å finne bilder eller papirer på oppholdet Rauøy Fort? 

Noráci - Noráci (noraci.cz)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.