Gå til innhold
Arkivverket

Skifter mellom 1881 og 1920 i Voss /Vossestrand

LInda Solheim
 Del

Recommended Posts

Hei, skifter i perioden 1881 til 1920 for Vossestrand. Jeg finner dem ikke på sidene til digitalarkivet. Ligger disse bøkene tilgjengelige hos statsarkivet i Bergen slik at det er mulig å komme innom og lese dem der? Jeg leter etter skiftet etter tipp-oldefar Haldor Brynjylvsen Vinje som døde i Vossestrand 1897.

mvh Linda Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LInda Solheim skrev:

Hei, skifter i perioden 1881 til 1920 for Vossestrand. Jeg finner dem ikke på sidene til digitalarkivet. Ligger disse bøkene tilgjengelige hos statsarkivet i Bergen slik at det er mulig å komme innom og lese dem der? Jeg leter etter skiftet etter tipp-oldefar Haldor Brynjylvsen Vinje som døde i Vossestrand 1897.

mvh Linda Solheim

Det ser ikke ut til å være digitalisert. Materialet kan benyttes på lesesalen ved Statsarkivet. Se katalog her: https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-07000000132367?ins=SAB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei Jon, takk for linkene. Jeg har ikke vært på statsarkivet enda. Jeg har lest hva Lensmannen skriver og tolker teksten slik at det kan være etterkommere i Amerika. Det er derfor jeg håper å finne mer informasjon i skiftet. Vi har ikke klart å finne ut noe i andre kilder om sønnen Lars, etter at han reiste til Amerika. Ikke engang hvilken båt han reiste med. Men jeg håper skiftet kan gi oss noe å arbeide videre med. mvh Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.