Einar Fjellvik Skrevet Oktober 31, 2022 Del Skrevet Oktober 31, 2022 I forbindelse med et slektsgranskingsprosjekt trenger jeg å få verifisert en del opplysninger om en del av mine forfedre som drev som loser på Telemarkskysten. Hvor kan jeg finne losruller eller annet arkivmateriale som forteller hvem som hadde rett til å bedrive losvirksomhet i områdene Langesund, Bamble og Kragerø i perioden ca 1850 - 1920? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet Oktober 31, 2022 Del Skrevet Oktober 31, 2022 Katalog til Kragerø losoldermann (Statsarkivet i Kongsberg) Katalog til Losdirektoratet med losruller tilbake til 1910. (Riksarkivet i Oslo) Katalog til Sønnafjelske overloskontor. (Statsarkivet i Oslo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Fjellvik Skrevet Oktober 31, 2022 Forfatter Del Skrevet Oktober 31, 2022 Takk for kjapt svar og interessante ledetråder. Einar Fjellvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå