Gå til innhold
Arkivverket

Borgny født Hofstad

Per Persson
 Del

Recommended Posts

Borgny Constance Hofstad ble født i Trondheim 25.12.1916, og bodde der til like etter den andre verdenskrig. Hun ble gift med en tysk soldat, og ble derfor sendt til Tyskland etter krigen.

Hennes etternavn er for meg ukjent, da jeg ikke greier å finne vielsen i de skanna kirkebøkene for Trondheim for 1940 til 1945. Vet heller ikke hvilken kirke hun ble viet i.

Noen som greier å finne denne vielsen for meg?

Mvh

Per Persson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg igjen.

Vi vet at Borgny Hofstad ble gift med sin tyske soldat i oktober 1945, og at de ble utvist fra Norge nesten umiddelbart.
Borgny kom aldri tilbake til Norge og familien i Trondheim. 

Både hun og soldaten er nok for lengst døde nå, men ingen i den norske familien vet når. 
Hvilke muligheter har vi i dag til å finne ut når de døde?

Borgny fikk i hvertfall to barn, under krigen eller like etter.

Hvilke muligheter har vi til å finne disse i dag?

Vi vet også at de bodsatte seg i Duisburg eller i Duisburg-området.

PerP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Hei!

Ble oppmerksom på dette forumet først i dag, og kom over navnet Borgny Konstance (Hofstad) Dobritz. Har foran meg et brevkort, sendt fra Borgny til hennes bror Harry 30/10 1945. det starter med "Kjære Harry og onkel", og det er undertegnet "Paul, Borgny og lille Lindis". Kortet sier ikke mye, annet enn at de reiser til Tyskland 31.10.1945 "til vårt nye land". Men det sier deg vel ikke mer enn det du allerede har funnet ut.

Ditt navn får meg til å anta at du har en eller annen familietilknytning til Lindis (Bognys søster) og Odd Persson. Hvis det er tilfelle, setter jeg pris på om du kan kontakte meg på e-post ivar.varnesbranden@gmail.com ettersom dette er et tema som jeg er opptatt av.

Mvh.

Ivar Værnesbranden

Lenke til kommentar
Del på andre sider