Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan gå frem med eierskifte når eier er gått bort.

Winther Jominski
 Del

Recommended Posts

Hei! Jeg har en Suzuki ZR50S fra ‘85 stående. Men jeg sliter med å få skilt på den. Dette er problemstillingen;

Eier av kjøretøyer døde som gammel mann i 2009. Mopeden var da fortsatt registrert på han, siden den aldri har hatt noen annen eier. Jeg har det originale vognkortet med hans navn. Men; når man søker opp regnr i statens vegvesens database et det ett likt, men alikevell ikke samme navn, som står oppført. Det finnes bare en mann med dette navnet i hele Norge, og jeg har pratet med han. Han kunne fortelle meg att han har mottatt posten til tidliger nevnte avdøde, ved flere anledninger tilbake i tiden, uten å kunne forklare hvorfor. Og han er helt sikker på att han ikke har noen moped, siden han aldri har hatt en. 

Jeg har vært i kontakt med flere arvinger av avdøde, og ingen av de har arvet noen moped. Den har mest sannsynlig blitt gitt bort lenge før han døde, uten å bry seg med omregistrering. Den har stått siste 15-20 år på en gård da jeg kjøpte den. Jeg tror de var tilknyttet samme jaktlag og att det er i den forbindelse den har blitt gitt bort. Kanskje som ett resultat av ett veddemål, eller hva vet jeg. 
- Det jeg derimot har forstått, er att for å få den registrert i mitt navn, må jeg sende inn salgsmelding med utskifteattest.

-Men, jeg aner ikke hvordan den ser ut. Det gjør heller ikke de jeg har pratet med i statens vegvesen eller tingretten. Og hvem er det som skal signere den? Hvilken som helst slektning av avdøde? 

Setter stor pris på de eventuelle svar og ledetråder jeg kan få her.

Forøvrig er mopedens reg.nr UY2346, om det kunne være til hjelp.

På forhånd, takk!

-W.J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel meir eit spørsmål for skifteretten (tingretten) enn for Arkivverket ...

Eg er korkje Arkivverket eller skifterett, og ikkje jurist; -  men eg har selt bil etter ein avdød.

Det er nokre ting som er uklart.  Du seier mopeden er "registrert". 

Med det meiner du kanskje at mopeden står i køyretyregisteret.  Men det er vel ikkje betalt

avgifter og forsikring på nokre år - så han er vel ikkje "registrert" i meininga "har skilt og er lov å bruke"(?)

Du har sikkert sett dette:

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/salgsmelding-og-omregistrering/dodsfall/

Du må starte med han som formelt står som eigar. Og så må du finne arvingane hans.

Det er dei som kan overføre eigarskapen til deg.

"Uskifteattest" er aktuelt dersom det er ektefelle i live etter avdøde, og ho sit i uskifte. https://jusinfo.no/arverett/uskifte/om-uskifte/

Dersom det er halde skifte, så er uskifteattest ikkje aktuelt. 

Det er ulike alternativ for korleis arvingane har gjort dette.

https://www.domstol.no/no/dodsfall-arv-og-skifte/forskjellige-former-for-skifte/

Arvingane får ein skifteattest, og kan fordele buet mellom seg (privat skifte).

https://www.domstol.no/no/dodsfall-arv-og-skifte/skifteattest/

Du kan ta kontakt med tingretten for området og høyre kva dei kan opplyse.

Det mest sannsynlege (statistisk sett) er at arvingane har fordelt buet i eit privat skifte.

Men ut frå det du seier, har dei ikkje visst om og dermed ikkje overført mopeden til nokon. Så då er alle arvingane formelt eigar av mopeden i fellesskap ...

Du må få dei til å gje fullmakt til ein av arvingane, som kan overføre mopeden til deg.

• Liker 1
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for veldig god og utfyllende informasjon angående utskifteattest!

Det eneste jeg klør meg i hodet over nå, er dette med att den på statens vegvesens sine nettsider står registrert på en hvis navn dere kan finne med å søke opp reg nr. 

Det finnes som sagt bare en med dette navnet i Norge, og han eier ingen moped. 

Er dette trolig noe jeg kan la være å tenke på iom att jeg innehar det originale vognkortet med korrekt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Winther Jominski skrev:

Takker for veldig god og utfyllende informasjon angående utskifteattest!

Først: det er ikkje ut-, men uskifte(attest) - attest for at enkje(/-mann) kan sitje i uskifte (= ikkje skifta).

11 minutter siden, Winther Jominski skrev:

Det eneste jeg klør meg i hodet over nå, er dette med att den på statens vegvesens sine nettsider står registrert på en hvis navn dere kan finne med å søke opp reg nr. 

Det finnes som sagt bare en med dette navnet i Norge, og han eier ingen moped. 

Er dette trolig noe jeg kan la være å tenke på iom att jeg innehar det originale vognkortet med korrekt navn?

Det er nok best du spør Statens vegvesen om dette spesielle tilfellet.

Det kan vel hende at folk som gjekk bort for 13 år sidan, har forsvunne ut av systemet.

Det er ikkje det første (originale) vognkortet som tel, men det siste. Korleis veit du at det ikkje er utferda eit nyare?

Men Statens vegvesen bør kunne svare for dette også.

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Ein liten ting: eg har ringt i over 45 minutt utan svar  (eg har "fasttelefon" på PC-en - så eg kunne gjere andre ting medan det stod på).

Om du prøvar telefon, og ikkje får svar etter kort tid, kan du  prøve ei melding her:

https://www.vegvesen.no/nn/om-oss/kontakt-oss/chat/

Du får svar, men det kan ta nokre dagar.  Ta med relevante opplysningar for saka.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Først: det er ikkje ut-, men uskifte(attest) - attest for at enkje(/-mann) kan sitje i uskifte (= ikkje skifta).

Takk for att du oppklarte dette for meg!

Det kan vel hende at folk som gjekk bort for 13 år sidan, har forsvunne ut av systemet.

Det er ikkje det første (originale) vognkortet som tel, men det siste. Korleis veit du at det ikkje er utferda eit nyare?

Men Statens vegvesen bør kunne svare for dette også.

Att det ikke har vært andre eiere vet jeg fordi det er opplyst på statens vegvesens sider. Der står mopeden Registrert første gang på eier 1985, Ole Bele, dette er en person som ble født i ‘35, og døde i 2009.
På det originale vognkortet står det derimot Ola J. Bele.

Men jeg har forstått att det er dagens registreringsdata som gjelder, og da er det i lovens navn Ole Bele’s arvtakere jeg må må samlet til å godkjenne en utnevnt arving til å gjennomføre omregistreringen. 

Men her er jeg blank på hvordan jeg skal gå frem. Det samme er arvtakerene. Er det noen offisielle skjemaer som må fylles ut, eller kan vi skrive en egendefinert kontrakt i word, printe ut og få arvtakeres underskrift, for så å legge ved det som vedlegg i salgsmelding?

57 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Ein liten ting: eg har ringt i over 45 minutt utan svar  (eg har "fasttelefon" på PC-en - så eg kunne gjere andre ting medan det stod på).

Hehe, setter stor pris på innsatsen her!

58 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Om du prøvar telefon, og ikkje får svar etter kort tid, kan du  prøve ei melding her:

https://www.vegvesen.no/nn/om-oss/kontakt-oss/chat/

Du får svar, men det kan ta nokre dagar.  Ta med relevante opplysningar for saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

12 minutter siden, Winther Jominski skrev:

Hehe, setter stor pris på innsatsen her!

For ordens skuld: "innsatsen" vart gjort i ei anna sak, i arbeidstida ... (Statens vegvesen har nok laurdagsfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

For ordens skuld: "innsatsen" vart gjort i ei anna sak, i arbeidstida ... (Statens vegvesen har nok laurdagsfri

All hjelp betraktes som innsats for meg. Og er derav takknemmelig. 

Det er ikke sikkert du fikk med posten over her, det ble litt rotete da jeg svarte på postene med quote.

Men der stiller jeg spørsmålet om hvordan jeg går frem ved å få fullmakt til eierskifte, om det er offisielle skjemaer som må fylles ut, eller om egenskrevet med arvtakeres undertegnelse er god nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Winther Jominski skrev:

Men her er jeg blank på hvordan jeg skal gå frem. Det samme er arvtakerene. Er det noen offisielle skjemaer som må fylles ut, eller kan vi skrive en egendefinert kontrakt i word, printe ut og få arvtakeres underskrift, for så å legge ved det som vedlegg i salgsmelding?

Eg trur det vert sånn:

- Du kjenner namn og fødselsnummer på avdød eigar, og du veit kva tid han døydde.

Skifteretten (tingretten) skal ha registrert kven som var arvingar, om det er ei enkje som sit i uskifte, om det var offentleg eller privat skifte.

Då må du høyre med tingretten om du kan få eit brev/attest med desse opplysningane, eller om dei har andre råd.

- Dersom det er ei enkje som sit i uskifte, kan ho overføre mopeden til deg. Då må du inngå ei kontrakt med henne. Som vedlegg treng du kopi av uskifteattesten og

legitimasjonen hennar.  Dersom ho er dement, men ikkje gjort umyndig, har du eit problem.

- Dersom det ikkje er ei enkje i uskifte, må du finne alle arvingane.

Korleis det vidare skal gå til, bør du kunne få eit svar på frå Statens vegvesen.

Eg vil tru at alle i fellesskap kan overføre mopeden til deg; evt. gje fullmakt til nokon som gjer det.

Dersom det er mange arvingar, vert det mykje papir.

I vårt tilfelle skreiv eg fullmakta sjølv, sånn [ eg har fjerna spesielle opplysningar og sett inn tekst i hakeparentes, <...>  ]

:::::::::::::

Fullmakt til bilsal, <registeringsnummer>

<Namn>, f. <dato>, <adresse>, får med dette fullmakt til å handle på mine vegner i salet av  <bilmerke> med kjennemerke <registeringsnummer>.

Fullmakta gjeld alle delar av salet frå annonsering, forhandle med kjøpar, underskrive kontrakt, salsmelding og andre dokument, m.m.

Bilen er registrert <dato>  på <namn på avdød>, f. <dato> – d. <dato>, min ektemann og < ...>. Eg har teke over eigarskapen ved å sitje i uskifta bu, jamfør uskifteattest.

<namn>, <adresse>,

<underskrift>

:::::::::::::::::::::::

Skanna signert fullmakt + kopi av uskifteattest og id (førarkort, pass, e.l.) for enkja   lasta eg opp på Vegvesen.no,

og då kunne eg omregistrere til ny eigar, om lag på same måte som for min eigen bil.

Eg vil tru (men spør Statens vegvesen for å vere sikker) at i ditt tilfelle kan lage/få laga ei fullmakt som er på vegne av

alle arvingane til ein fullmektig. Alle må signere, og du må ha kopi av id for alle + attestar/dokument som viser at dette er arvingane (også at det er alle arvingane).

Og er nokon av arvingane døde i mellomtida, er det hans/hennar arvingar som trer inn. (og du må ha dokumentasjon på denne arven også...)

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider