Gå til innhold
Arkivverket

er lystrup og tordenstierne i samme slekt?

Mats Kalstad
 Del

Recommended Posts

Dette har jeg absolutt ingen oversikt over, men har funnet dette og tar alle forbehold og overlater til ekspertene å følge opp spørsmålet ditt.  

https://web.archive.org/web/20110717053925/http://www.vigerust.net/adel/adel1749_dorph.html

https://groups.google.com/g/no.fritid.slektsforsking.etterlysing/c/1IwDa4Ka1Tw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2022 den 5.46, johan mats skrev:

er lystrup og tordenstierne i samme slekt?

Johan Mats,

Det enkle svaret er nei.

Det utvidede svaret er:

1 Besøk genealogi. no

2 Finn frem til listen over artikler publisert 1927-2021 i NST og 1987-2022 i Genealogen.

3 Bjørn Rosenberger har kommet med bidrag siden 1967 og undertegnede siden 2005.

4 Det finnes navneregistre for NST

Det er ellers ønskelig om du kommer med litt flere bakgrunnsopplysninger til ditt svært generelle spørsmål.

Vanligvis finner man ikke tilbake til slektsproblemer på 1500-tallet uten å ha først forsket seg tilbake gjennom århundrene.

Hva er f.eks. din eldst kjent ane med mulig tilknytning til enten Lystrup eller den såkalte Tordenstjerne-ætten (navnet kun i bruk fra sent 1600)?

Mvh Are

Endret av Are S. Gustavsen
Korrektur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke være i slekt med disse slektene for å interessere seg for dem, da. De andre kommentarene dine er ellers på sin plass.

DTH

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tom askerøi skrev:

Og - det er ikke mulig å komme inn på genealogi.no lenger...

Jeg fikk også samme feilmelding som Tom for noen dager siden, men klarte å komme rundt den via knappen 'Avansert'. Det har også hendt en gang før. Men tidligere i dag kom jeg inn uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dag T. Hoelseth skrev:

Man trenger jo ikke være i slekt med disse slektene for å interessere seg for dem, da. De andre kommentarene dine er ellers på sin plass.

DTH

Helt riktig, og derfor ordla jeg meg med et visst forbehold:

23 timer siden, Are S. Gustavsen skrev:

Hva er f.eks. din eldst kjent ane med mulig tilknytning til

"For eksempel" åpner for den mest vanlige veien til et fortidig slektsproblem, uten å utelukke andre tilnærminger.  :-)

Dette minner meg forresten om opptakskriteriene for medlemskap i SON (Sons of Norway) her lokalt (Ballard, Seattle).

1. By birth

2. By hertiage

3. By interest

Mvh Are

Endret av Are S. Gustavsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider