Gå til innhold
Arkivverket

Oplysninger om flytning og arbejde

Bjerregaard Leif
 Del

Recommended Posts

Min oldemor Jenny Olsen f. 1900 bor i Stavanger ved folketællingen i 1920. Hun bliver gift i Sandefjord den 8.10.1927.

Jeg vil gerne finde ud af, hvilket år min oldemor kommer til Sandefjord. Min moster har fortalt, at hun arbejder som serveringsdame i Sandefjord inden hun bliver gift. Det fortælles også at oldemor på vejen fra Stavanger til Sandefjord har tjent i Oslo nogle år, hvor hendes søster også har boet.

Venligst oplys hvilke registre / arkiver der er  til rådighed online for ovennævnte søgninger?

På forhånd tak.

Er bosiddende i DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukere om å ha både for- og etternavn med i visningsnavnet sitt. Bruksanvisning for hvordan forandre visningsnavn:

https://www.digitalarkivet.no/content/1144/endre-visningsnavn

Det ser ut til å være noe begrensa av hva som er bevart av eldre folkeregister for Sandefjord. Katalog her. Dette ligger i Digitalarkivet, men er sperra for allment bruk. Du kan eventuelt be om oppslag på adresse i serien 1917-1950, der ser det ut til å være oppgitt innflyttingsdato. Merk at det er svært begrensa hvor mye leiting vi kan utføre i slektsgranskningssaker jf. Arkivverkets service-erklæring.

Les om flytting i arkivene her:

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/flytting-innenlands-i-norge

For å finne ut hva som fins online, kan du søke i Digitalarkivet f.eks via Finn kilde, eller bla i skanna arkiver eller kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.