Gå til innhold
Arkivverket

Brukernes eget forum: "Noe gikk galt. Prøv igjen."

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Brukernes eget forum.

Jeg kommer inn, men når jeg skal åpne et tema får jeg bare:

Beklager det oppsto et problem. Noe gikk galt. Prøv igjen. Kontakt oss. Og en feilkode.

Det startet igår.

Jeg håper jeg får lagt inn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke inn her uten videre. Men jeg hadde fått melding om svar fra sistemann. Klikket på det bildet og da klarte jeg å åpne dette.

Har nå trykket på f5. Aldri gjort noe slikt før. Får håpe det virker. Bruker Firefox.

Men hvorfor oppsto feilen. Det er jeg interessert i?

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte melding via messenger tidligere i dag og har endelig fått svar:

Arkivverket
Hei, jeg har ikke fått beskjed om noe fra dem som holder i dette, men jeg har fått flere meldinger fra folk som ikke kommer inn. Så ja, det er problemer der i dag. 🙂 Jeg skal høre om de regner med å få det i orden snart. Hilsen Ingvild
Endret av Åsbjørg Susort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis eg klarte å svare på Berits innlegg kan eg ikkje forklare, men det var det einaste innlegget eg klarte å få opp, og jammen gjekk også svaret mitt ut i det offentlege rom. Skal tru om det same skjer med dette innlegget?

F5-tasten som blir omtala ovafor finst ikkje på Mac-maskinar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker, og så virker det ikke. Jeg må gå ut av brukerforumet, og åpne på nytt.

"En konfigureringsfeil eller serverfeil".  Feilkode EX0.

Ikke noe av dette sier meg noe. Jeg får heller ikke lagt inn melding i "Andre spørsmål til ...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anfinn Bernaas skrev:

F5-tasten som blir omtala ovafor finst ikkje på Mac-maskinar!

Har du "refresh-tegnet" ved side av piler for "frem og tilbake"? Ellers har det også hjelpt å sende "adresselinja" på ny...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i hele dag fått feilmeldinger, først nu i nitiden fungerte innloggingen for undertegnede.

Sendte en e-post til Arkivverket tidligere idag og fikk til svar at "En del tjenester på forumet er nå restartet, og dette vil forhåpentlig løse problemer med innlogging på forum."

Screenshot 2022-11-25 at 10-26-07 En konfigurasjons eller serverfeil har oppstått.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker (den norske ! ) nettleseren Vivaldi i Linux, og jeg hadde problemer med innlogging i går kveld og i formiddag, noen ganger kom jeg inn i forumet, men ikke som innlogget, andre ganger kom jeg ikke inn noen steder Jeg ringte arkivverkets sentralbord, og kom igjennom etter 14 min. i tredje forsøk, og de visste ingenting, og ingen it-kyndige var tilgjengelige.

Det hadde vært fint om Arkivverket/Digitalarkivet  hadde en status-side som til enhver tid var oppdatert med hensyn til oppetid for diverse tjenester.

Jeg har nå nettopp logget inn, og ble da møtt av et vindu som spurte om jeg ville dele brukernavn og epostadresse med Digitalarkivet. Jeg sa ja, og her er jeg! :-)

Det eneste problemet nå er at piltastene fram-tilbake-opp-ned ikke virker her i denne teksten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider