Gå til innhold
Arkivverket

Kongelig tillatelse til uskiftet bo ca. 1801-1805

Ole Arild Vesthagen
 Del

Recommended Posts

I desember 1805 ble det opplyst at min tipp-tipp-tipp-oldefar hadde fått kongelig tillatelse til å sitte i uskiftet bo etter sin avdøde hustru. Jeg vet ikke når hun døde, men hun levde ved folketellingen i 1801. I hvilket arkiv kan jeg finne denne tillatelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Ole Arild Vesthagen skrev:

I desember 1805 ble det opplyst at min tipp-tipp-tipp-oldefar hadde fått kongelig tillatelse til å sitte i uskiftet bo etter sin avdøde hustru. Jeg vet ikke når hun døde, men hun levde ved folketellingen i 1801. I hvilket arkiv kan jeg finne denne tillatelsen?

Du finner muligens svaret her: https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/fodsel-dod-og-navn/skifte-og-arv-en-innforing

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til begge for tips. Jeg finner andre tilsvarende bevillinger, men ikke "min mann" Anders Torsen. Men jeg får lete videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.