Gå til innhold
Arkivverket

Bygdebøker Luster. Hvor kan man overlevere nye funn etter at norges beste bygdebokforfatter så sørgelig har gått bort ?

Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Er det noen som har overtatt etter Lars eller er det event.  en link hvor man kan legge inne nye funn?

Nå skulle jeg selvfølgelig kontaktet Luster kommune, men det får bli i morgen om ikke noen her allerede vet svaret.

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gisle Hersvik skrev:

Trur ikkje det vart skrive om det her...: 

Hei og takk for link Gisle.

Jeg fant heller ikke svar på spørsmålet her desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2022 den 0.13, Frank Berentsen skrev:

Forsøk denne. Mvh. Frank Berentsen

Kontakt

Kultursjef Erling Bjørnetun

Tlf. 57 68 55 21 / 478 65 650
Epost

erling.bjornetun@luster.kommune.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Det var trist at Hr. Øyane gikk bort før han fikk se enden på ett så stort arbeid som han har gjort. Jeg har flere av mine aner fra Luster og skulle gjerne ha hatt tak i bind 1 Fortun og bind 5 Jostedal om noen vet om eller kjenner noen som vil selge dem til meg for inntil 2000.- til sammen for de to bindene. Mvh Jon Sætre Skagestad Benkestok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jon Benkestok skrev:

Det var trist at Hr. Øyane gikk bort før han fikk se enden på ett så stort arbeid som han har gjort. Jeg har flere av mine aner fra Luster og skulle gjerne ha hatt tak i bind 1 Fortun og bind 5 Jostedal om noen vet om eller kjenner noen som vil selge dem til meg for inntil 2000.- til sammen for de to bindene. Mvh Jon Sætre Skagestad Benkestok 

Begge ligger åpent tilgjengelig på Nasjonalbibliotekets sider

Fortun https://www.nb.no/items/e3e30323aaf7a60be4be656477047118?page=0&searchText=fortun

Jostedal https://www.nb.no/items/ce2dcdbdb307e687d0a235eb8914c193?page=0&searchText=jostedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig de eneste bøkene som det er tomt for. Det går ann å sende en mail og spørre om de planlegger et nytt opplag av de. Dessverre er de svært vanskelig å få tak i og det var ingen for øyeblikket på antikvariatet. Det finnes minst en kjøp og salg-gruppe på Facebook så kanskje du får napp der? «Lokalhistoriske bøker - kjøp, salg, bytte, info»

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider