Gå til innhold
Arkivverket

Jens Pedersen født 1772-3 Vang i Hedmark

Lisbeth Reiersgård Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Jens Pedersen f 1872-1873. Han var gift med Marte Jensdatter f 1771. De fikk bl.a en datter Anne Jensdatter f. 1797. De bodde på Disen Vestre. Har problemer med å finne ut hvor Jens kommer fra, og hva hans foreldre heter. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lisbeth Reiersgård Jakobsen skrev:

Jens Pedersen f 1872-1873. Han var gift med Marte Jensdatter f 1771. De fikk bl.a en datter Anne Jensdatter f. 1797. De bodde på Disen Vestre. Har problemer med å finne ut hvor Jens kommer fra, og hva hans foreldre heter. Noen som kan hjelpe?

Jens Pedersen f 1872-1873. gift med Marte Jensdatter f 1771  Her er det kanskje noen feil på hundreåret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trond Geir Strandhaug skrev:

Jens Pedersen f 1872-1873. gift med Marte Jensdatter f 1771  Her er det kanskje noen feil på hundreåret ?

Ser det nå ja. Skal jo være 1772-1773 på Jens. Takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg har reg. Jens som født utenfor ekteskap med dåp 21.2.1773 Vang. Far gift mann Peder Sivertsen Grinaker og mor Inger Haagensdatter.

https://www.digitalarkivet.no/kb20070512890392 - nesten nederst på venstre side

Peder finner du Bygdebok Furnes 1  side 516 hvor han og familien bor på Grinaker

Mor Inger har jeg ikke reg. noe på (så langt) Det er mulig at det er Jens vi finner som konfirmant på Gjørslie 

https://www.digitalarkivet.no/source/9048

Endret av Finn H. Martinsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Finn H. Martinsen skrev:

Hei - jeg har reg. Jens som født utenfor ekteskap med dåp 21.2.1773 Vang. Far gift mann Peder Sivertsen Grinaker og mor Inger Haagensdatter.

https://www.digitalarkivet.no/kb20070512890392 - nesten nederst på venstre side

Peder finner du Bygdebok Furnes 1  side 516 hvor han og familien bor på Grinaker

Mor Inger har jeg ikke reg. noe på (så langt) Det er mulig at det er Jens vi finner som konfirmant på Gjørslie 

https://www.digitalarkivet.no/source/9048

Takk. Jeg hadde Inger Haagensen men ikke han av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Finn H. Martinsen skrev:

Bra, har du noen opplysninger om Inger 

Har ingen opplysninger om henne, bortsett fra en tråd fra Oppdal. Inger Haagensdatter f 1751. Far Haagen Haugseng, mor Marit Knudsdatter. Kan være sansynelig. Søkte digitalverket fødte i Norge 1730-1760 og denne Inger var den eneste som dukket opp. Kanskje du er flinkere til å søke mer om henne. Er dette familie av deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Nei dette er ikke familie av meg. Jeg fant dette ifm. at jeg reg. en del slekter for Vang historielag. Se gjerne på vår hjemmeside om hvordan vi nå lager en bygdebok digitalt i stedet for tradisjonelle trykte bøker. Gårdene Narmo, Hafsal og Busterud er er eksempler for gårder som er ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - enda en gang. Bygdebøkene for Vang har Mye opplysninger vedr. den slekten jeg svarte på, men det vet du kanskje. Dersom du ønsker mer info om dette kan du sende meg en melding 

fimartin@bbnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider