Gå til innhold
Arkivverket

Karl Fridtjof Berntsen, - kven var han?

Reidar O. Meling
 Del

Recommended Posts

I april 1908 vert Karl Lauvin Kristensen døypt i Bakklandet, Trondheim. Som far står oppført ugift jernbanearbeider Karl Fridthjof Berntsen. Karl Lauvin vert konfirmert i Moholt, Strinda i 1923, då er mellomnavnet til faren skrive Fridtjof. I 1940 vert Karl Lauvin vigd i Trondheim prestegjeld, Lademoen sokn. Då er mellomnamnet til faren skrive Frithjof.

Men kven er denne Karl Fridtjof Berntsen? Når og kor er han fødd? Han var ugift i 1908. I folketeljingane for Trondheim i 1910 og 1920 bur han ikkje saman med mora til Karl Lauvin, Laura Jensine Kristensen (døypt Larsdatter). Fødselsåret hans er ikkje nemnd nokon stader. Kor kom Karl Fridtjof frå, og kor blei det av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn stadfestelsen av dåpen 23/1 1910. Farens fødselsår oppgitt til 1879 og at han er svensk

Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet (Bakke) i Trondheim, Ministerialbok nr. 604A23 (1908-1916), Fødte og døpte 1910, Side 40
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060604060049

Endret av Anne Tonby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tror jeg har funnet en god kandidat, men han er f. 1882.

Karl Fritiof Berntsson f. 8/6 1882 i Gøteborg Domkirke,uekte,mor Charlotta Karolina Andersdtr. f. 1/11 1850 Harestad.

I husforhør har jeg funnet Karl Fritiof fraværende fra år 1903 uten nærmere sted. Men så finner jeg i forsamlingsbok Masthugget 19008-1920 en merknad om at han har fått papirer 27/4 1908  for inngåelse av ekteskap i Norge med Laura Christensen. Står det til slutt at ekteskapet ikke ble inngått??? Karl Fritiof giftet seg i Sverige 1913.

Hilsen Kari

Karl Fritiof.PNG

Endret av Kari Aabelvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk til alle som har engasjert seg i dette emnet. At vår Karl Fridtjof truleg er svensk kan jo forklara kvifor det er uråd å finna han att i tradisjonelle norske arkiv. Fridtjof er vel og eit meir vanleg namn i Sverige enn i Norge. Ser ut til at han kan vera fødd i Gøteborg-området rundt 1880. Så har det oppstått eit forhold til ei (mykje eldre!) norsk enkje rundt 1907 som har resultert i barn. Ekteskap er blitt vurdert, men ikke blitt noko av. Så dreg han kanskje tilbake til Sverige, der han gifter seg i 1913.  Kanskje får han barn? Han dør altså i 1944.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen til barnet Karl Lauvin vert altså stadfesta i 1910. Faren skal vera fødd i 1879. I rubrikk for namna til foreldra er det råd å sjå at det står Karl og Frithjof, men kva står det elles om namnet på barnefaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ganske sikkert at det er Karl Fritiof f. 1882 som er rett mann. Det står jo anmerkning på han i forsamlingsbok at han skulle vies til Laura Christensen i Norge.

Det kan se ut som han kom tilbake til Sverige i 1908. I ekteskapet 1913 fikk han ei datter f. 1914. Hun igjen fikk to dørte, i 1940 og 1944. Begge disse lever.

Hilksen Kari

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar svært for opplysningane, Kari. Men her står det altså at Karl F. er fødd i 1882. I samband med fødselen til Karl Lauvin i 1908 stod det oppgitt 1879 som fødselsår for faren. Ikkje godt å vita kva som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dåpen til den Karl F jeg mener er rett. Notatet fra forsamlingsbok sier jo at han skaffet papirer for å gifte seg i Norge med Laura Christensen. Dåp nr. 699.

Hilsen Kari

Göteborgs-Domkyrkoförsamling-O-C-15-1880-1883-Bild-1620-Sida-158.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektenskaps certificat till Norge den 27/4 1908 för äktenskaps ingående med Laura Christensen (Annons i Post o Inr. tidn. d. 3,4 o 6 April 08.)....

Kaponjärgatan 3 var Robert Dicksons stiftelse. 

Robert Dicksons stiftelse – Wikipedia

Kvarteret Löjtnanten – Wikipedia

Kaponjärgatan, göteborg - karta på Eniro

Endret av Vibeke Lund Åhling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Oddvar.

Jeg er sikker på at far til Karl Lauvin f. 1908,er den Karl Fritiof jeg fant f. 1882 i Gøteborg Domkirke.

Karl Fritiof var uekte født,ingen far nevnt ved dåpen. Mor Charlotta Carolina Andreasdtr. f. 1/11 1850 i Harestad. (hun giftet seg 1885 og fikk fler barn).

Hennes foreldre: Andreas Johansson f. 10/12 1821 og Anna Davidsdtr. , på henne finner jeg ulike f. datoer 2/2 1813,2/2 1815. 

Legger ved dåpen til Charlotta Carolina i  1850 og husforhør med henne og foreldre/søsken  Harestad 1858-1860.

Hilsen Kari

Harestad-O-C-3-1820-1861-Bild-98-Sida-187.jpg

Harestad-O-AI-16-1858-1860-Bild-14-Sida-21.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider