Gå til innhold
Arkivverket

Tydehjelp ved Asgjer sin fødsel og dåp Nr. 11

Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei igjen @Even Stormoen og @Richard Johan Natvig jeg hadde lagt ut feil Asgjerd Tovsdatter til dere . Det er denne Asgjerd Nr. 21 jeg skulle visst dåpsdato og foreldrenes gardsbruk hun ble født ved 

Nr 21 https://www.digitalarkivet.no/kb20061213360064

Og så skulle jeg gjerne visst hva er ordet / navnet som står foran KIrkegroven ved Tollef halvorsen sin fødsel Nr. 14 

Nr 14 https://www.digitalarkivet.no/kb20061213350306

På forhånd tusen hjertelig takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoene: Hhv. 8 Juni(?) og 16 Juli 1826. Gårdsnavn? – Pass. En svær blekkflekk ødelegger. En av fadderne heter noe i retning av Midherud(?), og tror kanskje i hvert fall første del [ser ut som to ‹navn›?] ender på -rud.

Håper RJ [eller andre] kan hjelpe.

Tollefs dåp – Brugsfolk i . . .

Mvh

Endret av Even Stormoen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må også melda pass når det gjeld gardsnamnet. Gardsnamnet i fadderrekka er, trur eg, Midsund.

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Even Stormoen skrev:

Datoene: Hhv. 8 Juni(?) og 16 Juli 1826. Gårdsnavn? – Pass. En svær blekkflekk ødelegger. En av fadderne heter noe i retning av Midherud(?), og tror kanskje i hvert fall første del [ser ut som to ‹navn›?] ender på -rud.

Håper RJ [eller andre] kan hjelpe.

Tollefs dåp – Brugsfolk i . . .

Mvh

Kan det være ; Flad – Rue / Rud ? 

Ellers tusen takk til dere begge Even og Richard 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.