Gå til innhold
Arkivverket

Christian Johansen ( Kjølstad ) f. 1784

Lisbeth Reiersgård Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Vet jeg har spurt om Christian før, men har funnet litt mer info og spør igjen. Som nevnt tidligere: Christian Johansen (Johannessen) f 1784 Kjølstad, død 1861 Jansberg. Gift 2 ganger, første med Kari Amundsdatter i 1810, hun dør i 1827. Han gifter seg igjen med Marthe Olsdatter ( født 1793) 1827 i Odalen. Har prøvd å se i kirkebøker Odalen fra 1782-1786 og ser meg helt blind på å finne hans fødsel og foreldre. Vet heller ikke om Kjølstad er i Odalen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes gård/gårder i Odalen med navnet Kjølstad.  Det kan jo være at det finnes gårder med det navnet andre plasser og, eksempelvis er det et gårdsnavn i Nes på Romerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Berit Knudsen skrev:

Marith Olsdatters foreldre/besteforeldre også videre bakover på andre gårder. Sør-Odal bd. 1-5 4 s. s. 36 Fresvoll gnr.51- bnr. 15.

https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2017062948066?page=139

Har funnet slekta til Marthe, men Kristian er en utfordring. Fant han på Strøm prestegård som tjenestegutt 15 år gml. Det blir variert med skrivemåte også. Kristian/Christian Johansen/Johannessen, så det er ikke lett å vite om det er samme kar. Har prøvd å lese/tyde kirkebok døpte 1783 i den kronologiske lista men ser meg helt blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.