Gå til innhold
Arkivverket

Vinje 1816: Formyndere til besvær - hvem er disse menneskene i forhold til avdøde Sigurd Olavsøn Uppstoga - og hans barn?

tom askerøi
 Del

Recommended Posts

Skiftekort: https://www.digitalarkivet.no/sk20100225620652

Den første, Stefan Tarjeisen Külen, er kanskje grei (men hva er Külen")?:

image.png.71c192b764c2180a945c9e8a57e4ea45.png

Den andre, Sondov Olavsen Nordgaarden, er kanskje også grei å finne:

image.png.8e4dfb024a161afbb031091b62384b4b.png

Og den fjerde, Kittil Torsen Rui, også har en "svært sannsynlig" kandidat (i hvert fall hva angår nært slektskap):

image.png.b9830d12287da8549f5f10270f66355c.png

(At svogeren døde "efter 1816" er mitt notat på bakgrunn at dette "formynderskapet" foreløpig er det siste jeg har funnet om ham (har ellers ikke kommet til ham i "kontrollen"...)

Men den tredje , Ossov Olsen Øverland, har jeg ingen forslag til (selv om "Øverland" kanskje skal være "Everland"??) Noen forslag til hvem sistemann er - og om det er sannsynlig å velge så "fjerne" slektninger som formyndere. 

Eller har andre "bedre" forslag?

OBS

Beklager at "mine Rikard Berge Bygdebok-navn" er "litt" rotete og usystematiske, men de er "under arbeid" (dvs jeg prøver (og feiler i) å finne et konsekvent system...).

PS

Er ikke riktig sikker på hva jeg spør om her - mulig jeg er ute etter bekreftelser og/eller motforestillinger? Og hvem denne "Ossov" er...

(smil)

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.