Odd Vattekar Skrevet Januar 15, 2023 Del Skrevet Januar 15, 2023 Hei Dette gjelder Ministerialbok for Aurland 1821-1859, side 288 Ref. https://media.digitalarkivet.no/view/15922/290 Nr. 14. Sjuer Ivarsen Tufte. Hva står det i anmerkningen? Ungekarl Sjuer Ivarsen Tufte døde i Walders da han var ?? Reyse til Østlandet. Nr. 16. Østen Olsen Berreqvam. Hva er hans stilling/stand? Nr. 25. Johannes Rognaldsen Qvit. Hva står det i anmerkningen? Gaardmand Johannes Rognalds. Qvit slog sig igjel i ??. Nr. 31. Ole Ellingsen Ohnstad. Hva står det i anmerkningen? Nr. 31 Ole Ellingsen Ohnstad blev dødet af en St?? medens? han ??, og slog han igjel paa ??. Takknemlig for hjelp. Mvh Odd Vattekar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Januar 15, 2023 Del Skrevet Januar 15, 2023 Forslag: 14: . . . var paa sin Reyse 16: Klarer ikke. 25: . . . i Marken 31: af en Steen, som medens han hvilede overfaldt ham og slog ham ihjel paa Stedet. Han ble ikke overfalt i nåtidig betydning, men stenen falt over ham. Trur eg. 😉 Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Januar 15, 2023 Del Skrevet Januar 15, 2023 (endret) Nr 16 tror jeg rett og slett er Gaardmand Endret Januar 15, 2023 av Matthias Kolberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Januar 15, 2023 Del Skrevet Januar 15, 2023 2 minutter siden, Matthias Kolberg skrev: Nr 16 tror jeg rett og slett er Gaardmand Javisst! Utrolig hva man ikke klarer å se. Takk 🙂 Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Vattekar Skrevet Januar 15, 2023 Forfatter Del Skrevet Januar 15, 2023 Tusen takk begge to. Odd Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå