Gå til innhold
Arkivverket

Dødsregistreringer i Aurland 1828-1830

Odd Vattekar
 Del

Recommended Posts

Hei

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 289 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr 3. Lukris Larsdatter Præstegaarden.                Hva er hennes stilling/stand?

Nr 10. Dette ser ut til å være en dobbeltregistrering. To tvillingsøstre? Karie og Marthe?     Hva står det?

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 292 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr. 44. Anders Andersen Uhrlandsvangen.           Hva er hans stilling/stand?

Nr. 51. Kari Christensdatter Ramsøe.                     Hva står det i anmerkningen? Død i Barsel??

Nr. 52. Hva står det i stilling/stand? Et lidet Pige B. uægte ??

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 293 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr. 8. Elling Knudsen Uhrlandsvangen.                  Hva er hans stilling/stand?

Takknemlig for hjelp.

Mvh

Odd Vattekar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen høyst usikre og ufullstendige forslag:

Nr. 3:

Feier og tmands [tømmermands?] K.[one]

Nr.10:

Tvende nyfødte P. B:

Tvillinger […]

Nr. 44:

Strandsidder [bare fordi Nr. 8 under ga en slags ‹åpenbaring› – ser ikke slik ut her, en ekstra prikk blander seg inn, men rimelig sikker på ordet.]

Nr. 51:

Død i Barsel(?) [litt for mange ‹topper›?] Nød(?). [eller Stød(?)]

Nr. 52

Et lidet Pige B:

uægte føed(?)

Nr.8:

Strandsidder

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Even

Takk for hjelpen!

Når jeg ser nærmere på nr 8 og 44, så ser jeg at det står Strandsidder. Den burde jeg ha klart. Neste gang skal det gå bedre.

Enig i at det er litt mange topper i nr 51. Kan det være to s'er, altså Barssel? Inntil videre lar jeg 'Død i Barsel??' bli stående.

Odd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.