Gå til innhold
Arkivverket

Flere dødsregistreringer i Aurland på 1820-tallet

Odd Vattekar
 Del

Recommended Posts

Hei

Dette er 7 forskjellige dødsregistreringer hvor jeg trenger hjelp.

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 285 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr. 42 Peder Ingebrigtsen. (Dette er en ufullstendig registrering.) Hva står det om han?     (Døde til ?? Octobr. 1825 ??)

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 291 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr. 10 Ole Pedersen. Hva står det i anmerkningen? (Ole Pedersen faldt igjennem Isen og druknede ved ?? Sø)

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 295 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr 3 Anne Hansdatter. Hva står på linje 2 i anmerkningen? ( 1 Barn dødt?)

Nr 4 Rognald Johnsen. Hva står det i anmerkningen? (Anmeldt af ?? at ?? druknet paa sin Hjemreijse fra Bergen.)

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 297 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr 8 Ole Sjuersen. Hva står det i anmerkningen? (Selvmorder?)

Kirkebøker: Aurland sokneprestembete, SAB/A-99937/H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 298 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

Nr 33 Lars Erichsen. Hva står det i anmerkningen? (Faldt udover et Bjerg. Slog sig ganske fordervent og døde 2 Dage efter.?)

Nr 36 Anna Bottoldsdatter. Hva står det i anmerkningen? (Faldt udover en ?? og druknede i Elven.)

Takknemlig for hjelp.

Mvh

Odd Vattekar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Odd Vattekar skrev:

Nr 36 Anna Bottoldsdatter. Hva står det i anmerkningen? (Faldt udover en ?? og druknede i Elven.)

Bro (?)

22 timer siden, Odd Vattekar skrev:

Nr 33 Lars Erichsen. Hva står det i anmerkningen? (Faldt udover et Bjerg. Slog sig ganske fordervent og døde 2 Dage efter.?)

... fordervet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Odd Vattekar skrev:

Nr 4 Rognald Johnsen. Hva står det i anmerkningen? (Anmeldt af ?? at ?? druknet paa sin Hjemreijse fra Bergen.)

Anmeldt af Faderen Selv at?

at være druknet ...

23 timer siden, Odd Vattekar skrev:

Nr 3 Anne Hansdatter. Hva står på linje 2 i anmerkningen? ( 1 Barn dødt?)

døde paa Barselseng ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Richard

Nr. 36. Enig. Jeg kom også etterhvert fram til at det måtte være Bro (evt. Broe).

Nr. 33. OK

Nr. 4.   OK. Det gir mening selv om ett ord i teksten fortsatt er uforståelig.

Nr. 3.   'Død paa Barselseng' er grei. Det var teksten på linjen under jeg var usikker på (1 Barn dødt?).

Har du noen innspill på de andre problemene mine? Uansett: Takk for hjelpen!

Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Odd Vattekar skrev:

Nr. 3.   'Død paa Barselseng' er grei. Det var teksten på linjen under jeg var usikker på (1 Barn dødt?).

Eg oversåg det eigentlege spørsmålet ditt, beklager. Svært usikker på siste ordet, men det er det einaste, trur eg, som gir meining. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider