Tom R. Evensen Skrevet Januar 31, 2023 Del Skrevet Januar 31, 2023 (endret) Hei! Er det noen som kan kvalitetssikre min forståelse av Hans Gulbrandsens patent 207 i annotasjonsrullen lenket til under? Jeg leser at han 2(?). januar 1873 skal ha avmønstret og "rømt i New York". Jeg synes det høres litt fantastisk ut, så jeg ser gjerne at noen dobbeltsjekker for meg. Hvis dette virkelig stemmer kan det se ut som han har tatt seg til Philidelphia og mønstret på et nytt skip der ca 18 måneder senere for å komme tilbake til Norge. Svelvik innrulleringskontor, SAKO/A-783/F/Fa/L0003: Annotasjonsruller, 1869-1882, s. 43 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ru10051001205046 Endret Januar 31, 2023 av Tom R. Evensen Gjort linken "klikkbar" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Januar 31, 2023 Del Skrevet Januar 31, 2023 Enig i lesinga di: han rømte (og dermed i praksis mønstra han av, utan å få betaling), men datoen 2. januar trur eg er feil (ser du har spørsmålteikn etter 2-talet). Eg trur at den krøllstreken som kan lesast som eit stor 2-tal skal binda saman linja over med datoen, og det er muleg det er eit lite 4-tal akkurat der krøllstreken ender, altså 4/1. Tom R. Evensen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå