Sølvi Løchen Skrevet Februar 9, 2023 Del Skrevet Februar 9, 2023 Er dette rett transkribert og hva står det foran Christopher Tue? Oslo domkirke, 21.07.1711, fødte og døpte. Lars Tue og Anna Chataria Bruns barn Inger fad. Hr. Bischop Monch Oberste Wilster, Dorotea Lachmans, Anne Dirich Anchers ? Chri- stopher Tue https://www.digitalarkivet.no/kb20061004030189 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Lauritzen Skrevet Februar 9, 2023 Del Skrevet Februar 9, 2023 Kan det stå "ongkel" - altså onkel ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anfinn Bernaas Skrevet Februar 9, 2023 Del Skrevet Februar 9, 2023 2 timer siden, Kjell Lauritzen skrev: Kan det stå "ongkel" - altså onkel ? Bortsett frå at onkel og tante vel er nokså nye begrep i norsk språkbruk. 1711 er over tre hundre år sidan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Februar 9, 2023 Del Skrevet Februar 9, 2023 "OngKal" - det er kanskje ungkar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvi Løchen Skrevet Februar 9, 2023 Forfatter Del Skrevet Februar 9, 2023 Dersom det står Ongkal, synes jeg det er en veldig spesiell måte å skrive Ungkarl på, men umulig er det sikkert ikke 🙂 men ingen flere tilfeller å finne når jeg søker på Digitalarkivet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H. Trelsgård Skrevet Februar 9, 2023 Del Skrevet Februar 9, 2023 1 time siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: "OngKal" - det er kanskje ungkar 25 minutter siden, Sølvi Løchen skrev: Dersom det står Ongkal, synes jeg det er en veldig spesiell måte å skrive Ungkarl på, men umulig er det sikkert ikke 🙂 men ingen flere tilfeller å finne når jeg søker på Digitalarkivet Jeg er enig med Ivar og leser det også som "ongKal". Barnefaren i neste dåpsførsel er for øvrig kalt "Hans Kalsøn". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvi Løchen Skrevet Februar 9, 2023 Forfatter Del Skrevet Februar 9, 2023 Takk for hjelp til tyding ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå