Gå til innhold
Arkivverket

Tingbøker, hoveddel for Nordmøre soreskriveri.

Kjell Egil Fredly
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg venter med lengsel og smerte etter at det skal bli skannet og lagt ut tingbøker for Nordmøre soreskriveri, og da hoveddelen. Jeg ser at Søre Sunnmøre sorenskriveri sine tingbøker (hoveddelen) nå er skannet og lagt ut, og spørsmålet er om det snart blir Nordmøre sin tur?

Mvh.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2023 den 11.52, Kjell Egil Fredly skrev:

Jeg venter med lengsel og smerte etter at det skal bli skannet og lagt ut tingbøker for Nordmøre soreskriveri, og da hoveddelen. Jeg ser at Søre Sunnmøre sorenskriveri sine tingbøker (hoveddelen) nå er skannet og lagt ut, og spørsmålet er om det snart blir Nordmøre sin tur?

Vi har en del som nå ligger i kø for å publisert, og i utgangspunktet må den køen få gå sin gang. Men siden tingbøkene for Søre Sunnmøre sorenskriveri ble publisert som respons på et spørsmål her i forumet, har jeg nå også sluppet tingbøkene for Nordre Sunnmøre sorenskriveri fram i køen: https://media.digitalarkivet.no/rg/browse?archives[]=no-a1450-08000000023092&archives[]=no-a1450-08000000023315&source_types[]=TBOK

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk for svar. Håper inderlig at også tingbøkene for Nordmøre blir lagt ut snart. Det er en del jeg skulle ha lett etter der.

Mvh.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kjell Egil Fredly skrev:

Hei! Tusen takk for svar. Håper inderlig at også tingbøkene for Nordmøre blir lagt ut snart. Det er en del jeg skulle ha lett etter der.

Huff, her surret jeg. Jeg innbilte meg at du spurte etter Nordre Sunnmøre, men det var jo Nordmøre du spurte etter. Da skal jeg for skams skyld la også tingbøkene for Nordmøre sorenskriveri snike i køen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg veldig glad for!!! Tusen hjertelig takk!!!!! Jeg holder på med ei slektsbok, og det er en del jeg skulle ha funnet der. Så dette gleder jeg meg virkelig til.

Ha en fin dag!

Mvh.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Egil Fredly skrev:

Det er jeg veldig glad for!!! Tusen hjertelig takk!!!!! Jeg holder på med ei slektsbok, og det er en del jeg skulle ha funnet der. Så dette gleder jeg meg virkelig til.

Da får du ta en titt på dette søket fra og med i morgen: https://media.digitalarkivet.no/rg/browse?archives[]=no-a1450-08000000023689&source_types[]=TBOK

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til det kommer i morgen! Tingbøkene fram til 1819 har jeg studert ganske så mye. Men gleder meg til fortsettelsen.

Mvh.

Kjell

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare få takke for at disse protokollene nå er lagt ut!!!! Dette er bare utrolig bra! Tuuuusen takk skal du ha!

Mvh.

Kjell

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.