Laila Kristiansen Skrevet Februar 10, 2023 Del Skrevet Februar 10, 2023 Jeg leter etter min bestemors første barn i registrene. Dette skal være en gutt født i 1935.¨Som døde under eller etter fødsel. Jeg finner ingen register over dødfødte i kommunen ( Stor-Elvdal) i denne perioden. Trenger tips om hvordan jeg kan gå frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Nilsen Skrevet Februar 10, 2023 Del Skrevet Februar 10, 2023 (endret) Fant ingen udøpte døde guttebarn i 1935 i Stor-Elvdal, men en i 1936 (nr 2) som døde 10 timer etter fødsel: https://media.digitalarkivet.no/view/1545/155 Jeg vet ikke om alle dødfødte ble registrert i folkemengdens bevegelse, men det ser i hvert fall ut til at noen ble det: https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&c[]=04&firstname=dø*&lastname=&roles[]=avdød&birth_year_from=1934&birth_year_to=1937&birth_date=&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=1934&event_year_to=1937&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel Endret Februar 10, 2023 av Carl Nilsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laila Kristiansen Skrevet Februar 10, 2023 Forfatter Del Skrevet Februar 10, 2023 Takk for kildedeling. Denne har jeg forresten sett. Men det er ingen av disse. Jeg mener å huske å ha lest en gang at alle fødsler etter ca.1916 har blitt registrert, men kanskje dette er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Kittilsen Skrevet Februar 10, 2023 Del Skrevet Februar 10, 2023 Kan hun ha fått dette barnet i en annen kommune? F.eks. en nabokommune? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laila Kristiansen Skrevet Februar 11, 2023 Forfatter Del Skrevet Februar 11, 2023 Takk for svar. Det tror jeg nok dessverre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Februar 11, 2023 Del Skrevet Februar 11, 2023 20 timer siden, Laila Kristiansen skrev: Jeg leter etter min bestemors første barn i registrene. Dette skal være en gutt født i 1935.¨Som døde under eller etter fødsel. Jeg finner ingen register over dødfødte i kommunen ( Stor-Elvdal) i denne perioden. Trenger tips om hvordan jeg kan gå frem. 1935 er vel for nytt til at det er lagt ut på nettet. 20 timer siden, Carl Nilsen skrev: Fant ingen udøpte døde guttebarn i 1935 i Stor-Elvdal, men en i 1936 (nr 2) som døde 10 timer etter fødsel: https://media.digitalarkivet.no/view/1545/155 Dette er klokkarboka. Avdeling B, dødfødde, er ikkje fyllt ut. Kyrkjeboka (v. presten) har rimelegvis med denne avdelinga, men boka er sannsynlegvis så ny at ho ikkje er innsend. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laila Kristiansen Skrevet Februar 11, 2023 Forfatter Del Skrevet Februar 11, 2023 Takk for svar. Men det stemmer ikke med navn og bosted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå