Lisbeth Frivold Skrevet Februar 10, 2023 Del Skrevet Februar 10, 2023 Jeg prøver å finne fartstiden til min far Sverre Larsen født i 1920. Har prøvd i Sjømannsregisteret - sjøhistorie. Jeg finner opplysninger om alle de tre brødrene hans, men ingenting om ham. Regner med at han har mønstret ut i fra Vest-Agder, da han bodde i Kristiansand. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Terje Nomeland Skrevet Februar 10, 2023 Del Skrevet Februar 10, 2023 48 minutter siden, Lisbeth Frivold skrev: Jeg prøver å finne fartstiden til min far Sverre Larsen født i 1920. Har prøvd i Sjømannsregisteret - sjøhistorie. Jeg finner opplysninger om alle de tre brødrene hans, men ingenting om ham. Regner med at han har mønstret ut i fra Vest-Agder, da han bodde i Kristiansand. Noen tips? Se vår veiledning her: https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/til-sjos/finn-en-sjomann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Kittilsen Skrevet Februar 13, 2023 Del Skrevet Februar 13, 2023 Har du sjekket hovedkortene? Hvis du har fødselsdatoen til din far, kan det hende at du finner ham her: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?start_year=1920&end_year=1920&text=hovedkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisbeth Frivold Skrevet Februar 17, 2023 Forfatter Del Skrevet Februar 17, 2023 (endret) Jeg har sjekket hovedkortet, og fant 8 skip han hadde seilt på. Rotet meg så inn på et annet register som tydeligvis er utenlandsk. Her fant jeg opplysninger om flere seilaser, den første med båten KIPANA, hvor han seilte fra St.Nicolaas, Aruba, NWI 11/11-52, reiste til New York 5. mars 1953. Problemet mitt er nå: Hvordan finner jeg igjen disse opplysningene/registeret da jeg var dum nok til ikke å notere meg dette. Noen av opplysningene var vekt (178, må være pund) og høyde (5'11) 😊 Endret Februar 17, 2023 av Lisbeth Frivold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå