Gå til innhold
Arkivverket

Mønstringer Agder tidlig 1800 tall

Ole christian Torstrup
 Del

Recommended Posts

Jeg finner min 3xtipp Lars Terjesen/Torgiussen/Torjussen som matros på Grimsø i folketellingen 1801. Ved død i 1830 er han lods samme sted (Vestre Moland prestegjeld, Høvåg sogn)

2 x tipp Peder Christensen Flougstad/Flaugetal? står også som matros i folketellingen 1801 i Risør

Han finner jeg videre som matros når i barnas dåp fra 1818-1831 i Dypvåg prestegjeld

I død står han som matros og gardbruker (Dypvåg prestegjeld)

Mitt spørsmål er om der er muligheter for å finne noen mønstringer som matros på denne tiden og hvor   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ole christian Torstrup skrev:

Jeg finner min 3xtipp Lars Terjesen/Torgiussen/Torjussen som matros på Grimsø i folketellingen 1801. Ved død i 1830 er han lods samme sted (Vestre Moland prestegjeld, Høvåg sogn)

2 x tipp Peder Christensen Flougstad/Flaugetal? står også som matros i folketellingen 1801 i Risør

Han finner jeg videre som matros når i barnas dåp fra 1818-1831 i Dypvåg prestegjeld

I død står han som matros og gardbruker (Dypvåg prestegjeld)

Mitt spørsmål er om der er muligheter for å finne noen mønstringer som matros på denne tiden og hvor   

Muligens i gasjebøkene i arkivet etter Sjøetaten?: https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=1800&to=1820&format=all&archive_key=&sc[]=ru&r[]=2

Se også her: https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/sjoinnrullering/sjoinnrullering-historikk-og-rulleforing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.