Gå til innhold
Arkivverket

Formyndar i 1719

Anne Marie Bøtun Øyri
 Del

Recommended Posts

Ole Rasmusson skulle vera formyndar og brukar på Øyri i Fresvik, Leikanger, i 1719. Går ut frå at det då må vera fråi ein skifteprotokoll desse opplysningane stammar. Eg har leita gjennom skifta for 1719 utan å finna noko (med forbehald om at eg ikkje er flink til å tolka all skrifta). Har heller ingen andre opplysningar om denne Ole Rasmussen. 

https://media.digitalarkivet.no/view/24156/231

Garden kan vera kalla Øhren, evt.  HofsØhren eller berre Hov (Hoffue).

Det er vel berre i eit skifte desse opplysningane har komme fram?

Er det andre stader å sjekka? 

Anne Marie B Øyri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje funne han i skifteprotokollen.

Eg fann opplysningane i ættesoga og lurer på kvar dei kom frå. Vil anta at det må vera frå eit skifte.

Ser at på venstre side i skifte protokollen eg linka til er eit skifte som eg les til Hofsvig. Kan det stemma?  Namna klarer eg ikkje lesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre side: Anno 1719 dend 28 Januarj er holden skiftte eftter Olle Lassesøn Fierestad

Det er ingen formyndere nevnt i dette skiftet. 

Høyre side: Anno 1718 dend 22 Decembr. dette skiftet er på Hofsvig og er etter salig Inger Endresdater

Ingen formyndere nevnt her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anne Marie Bøtun Øyri skrev:

Har ikkje funne han i skifteprotokollen.

Eg fann opplysningane i ættesoga og lurer på kvar dei kom frå. Vil anta at det må vera frå eit skifte.

Ser at på venstre side i skifte protokollen eg linka til er eit skifte som eg les til Hofsvig. Kan det stemma?  Namna klarer eg ikkje lesa.

Aha! Misforsto deg, beklager.

Et forsøk:

Anno 1718 den 22 Decbr. var Sifver Hopperstad og Anders Lochtvehr(?)

for samlet paa Hofsvig hos Lars Olsøn at optegne hvis Midler som fore-

findes eftter Salig Inger Endresdater, Og deris tilsammen auflede Børn

skule(?) delis Imellem.

Da er Registeringen saaledis.

[…]

Neste side kommer barnas navn:

Olle Larss:

Ingerj Larsdater

Olle Larss: [én til]

Inegeborg[sic] Larsdater

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar. Hovsvik kan kanskje også vera i Vik i Sogn, finn ikkje nokon i Fresvik der desse namna passar. Hopperstad er frå Vik.

Då er eg framleis på leit etter Ole Rasmussen som var formyndar på Øyri i 1719. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må jo allikevel fremme en mistanke: I Fresvik finnes jo en/et Hov – Kan Hofsvig ha vært en plass under denne?

Hjelper jo ikke med å finne Ole Rasmussen, men når man (jeg) først får en idé i hodet . . . Håpløst. (Siste var kommentar til meg selv). 😉

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje Hofsvig er brukt her i Fresvik. Berre Hofsøren der husmenn under Hov (Hof) og strandsitjarar under Øyri budde.

Skiftet frå Hofsvig er heilt klart frå Vik og ikkje Fresvik.

Sjølvsagt kan det vera ei mistyding frå ættebokskrivaren i si tid at denne Ole Rasmussen var frå Øyri i Vik og ikkje Fresvik. Finn ingen Ole Rasmussen som passar i Fresvik. Kanskje ikkje så rart sidan det er så lenge sidan, men trudde sidan han er oppførd som brukar så ville det vore større sjanse til å finna han. Brukaren på den tida på Øyri har vi namnet på, og ingen døde som kan passa med at Ole vart sett inn som formyndar.

Så då står vi fortsatt att med spørsmåla:

Kven var Ole Rasmussen?

Øyri i Fresvik eller Øyri i Vik?

Og kvar finn ein opplysningane om at han var formyndar og brukar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brukar vil han vel stå i ymse skattelister, og evt. manntal.  Det vart også laga eit matrikkelutkast i 1723.

Som formyndar vil han stå i eitt eller fleire skifte, og i tingboka når myndlingen avlyser kravet. ( Ein mannleg arving kunngjer på tinget at

han no er myndig og har fått overlevert arven; for kvinner kunngjer ektemannen at han har gifta seg med arvingen og fått overlevert arven).

Skiftet kan vere kvar som helst, når som helst - innafor nokså romslege grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllande opplysningar.

Det som gjer at eg lurte på om han i det heile var brukar på Øyri i Fresvik er at han mellom anna er ikkje med i matrikkelutkastet av 1723. Skifte for Øyri finn eg ikkje for denne perioden. 

Øyri var eit lite bruk nede ved sjøen og har alltid så langt me veit vore berre ein brukar og evt strandsitjarar/husmenn der. Difor var alt dette litt rart. Brukaren (og eigaren) var den same  frå tidleg på 1700-talet og fram til 1727 då garden vart seld. 

Må ta ein nærare sjekk på tingbøkene om det skulle finnast noko der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du rett i. Men burde jo finna han som brukar.  Tenkte også på det motsette, kunne han vera brukar på ein annan gard men formyndar på Øyri? Men uansett finn eg han ikkje her i bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider