Gå til innhold
Arkivverket

Slekt Ferguson USA.

Bjørn A.Fjelle
 Del

Recommended Posts

Hei dere! Jeg har ei god vennine som jeg har lovt og hjelpe for og finne hennes røtter i USA.Moren er gått bort,hun er vokst opp som enebarn.Det gjelder hennes far

han var amerikaner,de hadde et kortvarig forhold.Min vennine har aldri møtt sin far og han var gift et par ganger i USAog fikk flere barn.Alt hun vet er sin fars navn

som er Louis Ferguson f. 24.7 1921 mulig i Los Angeles og som voksen arbeider han i Motor/traffikpolitiet der.

Noen som har tips om hvordan vi skal kunne spore han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Anne Tonby said:

Finner en Louis E Ferguson i California, men fødselsdatoen er 24/7 1920

I følge FT fra 1950 var Louis E Ferguson en politimann.

Lewis E Farguson

in the 1950 United States Federal Census

Name:Lewis E Farguson

Birth Date:abt 1921

Race:White

Birth Place:California

Marital Status:Married

Relation to Head of House:Head

Residence Date:1950

Home in 1950:Los Angeles, Los Angeles, California, USA

Street Name:Redford St

House Number:8040

Dwelling Number:167

Farm:No

Acres:No

Questionnaire Number:F

Occupation:Policeman

Industry:Police Department

Occupation Category:Working

Hours Worked:40

Worker Class:Government

Household Members (Name)AgeRelationship

Lewis E Farguson29Head

Janis Farguson23Wife

Pearl M Ferguson62Mother

https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/256343700:62308

Lewis E Farguson

Census • United States 1950 Census

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:6XLR-VQJV

https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/L6FH-S4Y

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var full treff-Louis Emory Ferguson er hennes virkelige far og hun ligner ham av utseende.Det ser ut til at Louis kan ha vært gift 2 ganger

og fått flere barn som døde unge.Min vennine vil svært gjerne komme i kontakt med sin amerikanske familue som hun overhode ikke kjenner.

Det dukker opp en Kathleen Ferguson som er datter av Louis og født i 1970.Hun er da en halvsøster til hun jeg hjelper.

Hvordan kan jeg finne henne som antagelig da er født i California og mulig Los Angeles.

Vi er spente på om vi kan få kontakt med rett Kathleen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ved et utdrag fra et annet slektstre fra Ancestry;

Life facts on Lou Ferguson (Posted 06 Feb 2018)

"I believe Lou was an adopted child.  He served on the LAPD for many years as a motorcycle cop, before retiring with a medical disability.  He and his first wife, Janis, had daughter Nancy (Nanci).  He and his second wife, Carol, had son Kelly and daughter Kathleen.  Lou lived in L.A for many years, but eventually moved to Suisun Valley, California where he was a security guard for awhile, also a bail bondsman.  He eventually started his own business in bail bonds I believe.  He lived in or near Angel's Camp, California, for awhile.  He owned and flew his own single engine airplane around that period.  He lived later in Shell Beach, California.  He also had a son (out of wedlock, I believe, probably around 1950) that he didn't meet again until that son looked him up and found him in Suisun Valley.  That son, Mike (?), had joined the armed services, and was leaving for Viet Nam shortly after they visited.  I believe Mike was 21 at that time.  This would have been around 1970.  Unfortunately Mike was killed in Viet Nam.  Carol died of cancer at a relatively young age.  Janis took her own life.  Kelly likewise took his own life.  Nancy died after being in a coma for about a year following a traffic accident."

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider