Gå til innhold
Arkivverket

Søker nålevende(?) person, f. 1962/63, fra Bardu(området)

Lene Benedicte Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Jeg viser til forespørselen under her, og oppretter emnet etter avtale med Anita Dalen. Det opprinnelige innlegget er per i dag det nest nyeste innlegget i tråden.

Anita søker en mulig halvbror, fra hennes far var i militæret i Bardufoss i 1961-62. Hun har ingen levende slektninger å spørre, og har nylig fått vite om denne halvbroren.

Er det noen her som er kjent i Barduområdet? Hvis hun kontakter en avis med denne historien, hvilke aviser leser man i dette området?

Hvilke aviser eksisterte der på begynnelsen av 1960-tallet, m.t.p. om det sto noe om fødte barn?

Har noen her erfaring med et lignende søk?

Endret av Lene Benedicte Lauritzen
Mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet gir ikke opplysniger om personer som er i live.

Her er ett nettsted som viser aviser i Troms/Finmark.

https://gruk.no/no/lenker/medier/aviser/lokalaviser/tromsFinnmark.html

Om bidragssaker

https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/farskap-og-adopsjon/bidrag#!#step-hva-vil-du-finne-ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vi ikke diskuterer levende mennesker her, jeg lurer kun på om noen på forumet har kjennskap til Barduområdet og kan komme med innspill til lokale aviser eller annet som kan bidra i søket. 

Soldatene på Bardufoss i 1961-62 var født rundt 1940, så det kan godt være noen rundt om som husker Knut Edvard Dalene (avdød) og den aktuelle barnemora. Det må jo tross alt ha vært noen som visste noe, det kan umulig ha vært veldig mange jenter/kvinner det er snakk om. Det var vel mest sannsynlig ei som var derfra, og jeg kan ikke tenke meg at lokalbefolkningen var så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider