Gå til innhold
Arkivverket

Manglende informasjon

Ingvald Gudbrandsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har problemer med å finne foreldre til Margrete Abrahamsdatter født 1744 død 28 februar 1829 i Stokke.

Hun ble gift (trolovet) 14/3 1772. Det var ingen opplysninger om hvor hun kommer fra eller hvem som var hennes foreldre.

Hun ble enke 2 ganger og gift 3 ganger. Første gang var med Henrik Povelsen.  De fikk datteren Ingeborg Henriksdatter født 

7/5 1774. Hun ble gift med Christopher Larsen, trolovet 14/2 1793 og bryllup 13/10 1794.

Det har vært store forskjeller på det som kommer  fram i bygdebøkene og i kirkebøkene. 

Har prøvd å få kopiert fra kirkebøker og folketelling 1801 , men fikk det ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvald Gudbrandsen skrev:

Jeg har problemer med å finne foreldre til Margrete Abrahamsdatter født 1744 død 28 februar 1829 i Stokke.

Dette er Margrete Abrahamsdatter, f. 15. april 1744 på Haugtuft i Sandar, datter av Abraham Larsen (ca. 1709-1770) og Ingeborg Andersdatter (1712-1763).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Kristian , for dine opplysninger. Jeg hadde også tatt en snarvei når det gjaldt mannen til datteren Ingeborg, Christopher Larsen.

Jeg fikk smart match på feil mann. Det var i den forbindelse at jeg forsto at det var Margrete som var mor til Ingeborg og ikke Else Nilsdatter.

Da har jeg en jobb med å fjerne  de som jeg har lagt inn som er feil slekt.

Takker igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei, jeg har lest i bygdebøker og studert kirkebøker i Sandar (Sandeherred), men kan ikke finne noen av dem i nevnte. Har også  sett i kirkebøker i de omkringliggende kommuner. Det ser ut til at jeg ikke vill finne forfedre til Abraham og Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.