Gå til innhold
Arkivverket

Vielse i Garnisonsmenigheten i 1815.


Wenche Falck
 Del

Recommended Posts

Kan jeg få hjelp til å tyde det som står under navnet på paret med løpenr 9 helt øverst på side 380, ungkar Iver Halvorsen 30 år, og det som står foran navnet til Kristine Olsdatter, men henne er ikke alder nevnt.  Står det enken foran navnet? Under begges navn står  noe som kan være bostedet og i tillegg tror jeg det står hva slags håndtering brudgommen har.  Dette paret finner jeg ingen steder etter vielsen som var 10.mars i Garnisonsmenigheten.  

Når det gjelder forloverne tror jeg det står Mads Arnesen og Christopher Hansen. 

Mvh. Wenche J.Falck. 

 

Garnisonsmenigheten Kirkebøker, SAO/A-10846/G/Ga/L0003: Klokkerbok nr. 3, 1815-1819, s. 380-381
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061108010250


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iver:   Tømmermand paa Fæstningen

Enken Kistine Olsdr fra Fæstningen

 

Forloverne klarte du fint

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! 😊 Dette paret finner jeg ikke på Garnisonsmenigheten etter vielsen, eller andre steder.

Jeg fikk bare 4 treff på navnet Iver Halvorsen med fødselsår fra 1780 til 1790 i hele Østlandet i perioden 1815 til 1825 men får lete videre.

Den Iver Halvorsen jeg leter etter var født i 1785 i Rygge og brudgommen fra 1815 hadde akkurat rett alder.

Av de 4 treffene,fant jeg  brudgom med samme navn  i Våler i Østfold som ikke ligger langt fra Rygge

 Tror det står enkemann foran navnet hans.  Det er løpenr 19 på side 400.  Men der kan jeg få  info fra bygdebøker.

 

Våler prestekontor Kirkebøker, SAO/A-11083/F/Fa/L0005: Ministerialbok nr. I 5, 1815-1839, s. 400-401
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061025020548


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det nettopp men er transkribert som Iver Halvorsen. Syntes navnet lignet på Joen når jeg gikk inn på den skannede versjonen og fikk det bekreftet i bygdeboka på nettet. Takk skal du ha!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.