GĂ„ til innhold
Arkivverket

Vielse i Garnisonsmenigheten i 1815.

Wenche Falck

Recommended Posts

Kan jeg fĂ„ hjelp til Ă„ tyde det som stĂ„r under navnet pĂ„ paret med lĂžpenr 9 helt Ăžverst pĂ„ side 380, ungkar Iver Halvorsen 30 Ă„r, og det som stĂ„r foran navnet til Kristine Olsdatter, men henne er ikke alder nevnt.  StĂ„r det enken foran navnet? Under begges navn stĂ„r  noe som kan vĂŠre bostedet og i tillegg tror jeg det stĂ„r hva slags hĂ„ndtering brudgommen har.  Dette paret finner jeg ingen steder etter vielsen som var 10.mars i Garnisonsmenigheten.  

NĂ„r det gjelder forloverne tror jeg det stĂ„r Mads Arnesen og Christopher Hansen. 

Mvh. Wenche J.Falck. 

Garnisonsmenigheten KirkebĂžker, SAO/A-10846/G/Ga/L0003: Klokkerbok nr. 3, 1815-1819, s. 380-381
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061108010250

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Iver:   TĂžmmermand paa FĂŠstningen

Enken Kistine Olsdr fra FĂŠstningen

Forloverne klarte du fint

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tusen takk! 😊 Dette paret finner jeg ikke pĂ„ Garnisonsmenigheten etter vielsen, eller andre steder.

Jeg fikk bare 4 treff pÄ navnet Iver Halvorsen med fÞdselsÄr fra 1780 til 1790 i hele Østlandet i perioden 1815 til 1825 men fÄr lete videre.

Den Iver Halvorsen jeg leter etter var fĂždt i 1785 i Rygge og brudgommen fra 1815 hadde akkurat rett alder.

Av de 4 treffene,fant jeg  brudgom med samme navn  i VĂ„ler i Østfold som ikke ligger langt fra Rygge

Tror det stĂ„r enkemann foran navnet hans.  Det er lĂžpenr 19 pĂ„ side 400.  Men der kan jeg fĂ„  info fra bygdebĂžker.

VÄler prestekontor KirkebÞker, SAO/A-11083/F/Fa/L0005: Ministerialbok nr. I 5, 1815-1839, s. 400-401
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061025020548

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg sĂ„ det nettopp men er transkribert som Iver Halvorsen. Syntes navnet lignet pĂ„ Joen nĂ„r jeg gikk inn pĂ„ den skannede versjonen og fikk det bekreftet i bygdeboka pĂ„ nettet. Takk skal du ha!  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider