Randi Toril Evju Skrevet Mars 24, 2023 Del Skrevet Mars 24, 2023 Hei! Jeg prøver igjen, nå håper jeg på tydehjelp til faddere til nr 7, Karoline. Der jeg har satt spørsmålstegn er ord jeg ikke forstår. Kari Corneliusdtr. ? Marthe Gulbrandsdtr. Hilsen, stiger Ole Kulbeck « ? ? «, Hans Torgersen ?  Håper jeg lykkes mer med dette enn mitt første spørsmål 😊 Vennlig hilsen Randi Toril  https://www.digitalarkivet.no/kb20051114010447   Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mars 25, 2023 Del Skrevet Mars 25, 2023 Uten lokalkunnskap er dette så godt som umulig (for meg). Men likevel:  Kari R. sitt ‹sted› ser ut som begynner med V [U?] og slutter på sund, nest siste: Søren(?) Tors(?) og siste Hans T. Ørje(?)  Ikke til synderlig hjelp, men noen ynkelige forslag.  Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mars 26, 2023 Del Skrevet Mars 26, 2023 Ai, sent sett feil og forbi tidspunkt for redigering av eget innlegg: Ikke Kari R, men Kari C. (Corneliusdatter). Beklager hvis jeg skapte ytterligere forvirring 🙂  Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Mars 26, 2023 Del Skrevet Mars 26, 2023 Legger inn lenke til ministerialboken, Modum kirkebøker, SAKO/A-234/F/Fa/L0005: Ministerialbok nr. 5, 1824-1841, s. 211-212 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051109020970  Kari Corneliusdatter Ververud Berte Gulbrandsd. Hilsen Stiger Ole Kulbeck Dr Søren Foss Hans Torgersen Evje  Det er mulig Ververud tilsvarer Sververud/Svarverud  Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Randi Toril Evju Skrevet Mars 27, 2023 Forfatter Del Skrevet Mars 27, 2023 Tusen takk til Even Stormoen for forsøket 😊 Randi Toril  Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Randi Toril Evju Skrevet Mars 27, 2023 Forfatter Del Skrevet Mars 27, 2023 Tusen takk til Matthias Kolberg. Ververud er nok riktig. 😊 Randi Toril Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå