Gå til innhold
Arkivverket

Gunni Schølberg (f. Vikdal/Wikdal) vs Rudolf Fredrik Schou - Barn fra dette ekteskapet?

Per Arne Five
 Del

Recommended Posts

Gunni Schølberg f. Vikdal (Wikdal) ble født omkring 1905 på Bolsøy i Vikna. Hun ble gift første gang i 1925 med Arnelund Herdal Albertsen som var noen år eldre enn Gunni. Finner henne igjen i 1929 da hun blir gift med Rudolf Fredrik Schou (Schau). Rudolf Fredrik Schau dør i 1935 i Trondheim. I forbindelse med dødsannonsen til Schau synes det å fremkomme at de hadde barn og jeg har sett bl.a navnet Edna og muligens Else. Spørsmålet er om dette er felles barn mellom Gunni og Rudolf Fredrik eller fra hennes første ekteskap. Rudolf Fredrik Schou f. 1898 er bror til min farmor som familien vet svært lite om.

Mvh

Per Arne Five

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Matthias Kolberg said:

De er omtalt i boken om Lundslekten fra Ørland (HCL Øyasæter, 1948) med to barn (Rudolfsdøtre).

Gunny har i tillegg to fra første ekteskap

https://www.nb.no/items/c5c62e17022fc4fd10b18bea4d180cd2?page=148

78B73598-EEFF-41FC-B6FE-82AEE8D69B9D.thumb.jpeg.b65e3224db2bc04f4c2e67bb5563d92f.jpeg

Takk, for hurtig respons. I dødsannonsen til Gunny fra Adresseavisa i februar oppgis det at Gunny døde 3/2-1989 og det nevnes barnebarn. Dette kan selvsagt være fra hennes 2 første barn, men også fra hennes 2 døtre med Rudolf Schau. Else og Edna er min fars søskenbarn og nå Lyner jeg muligheten for å finne tremenninger. Vet vi noe mer om Else og Edna? Mvh PAFive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke åpnet disse i kveld.

Dessverre er dødsfallsprotokollen til Rudolf også sperret.

(Der ville barna hans trolig være nevnt)

image.png.a97beb6b3b61c78772bb2ea3740fa69e.png

image.png.b381a00a48f7b99466db7c86d04fb728.png

Endret av Lars Kittilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lars Kittilsen said:

image.png.b381a00a48f7b99466db7c86d04fb728.png

Får dessverre ikke åpnet den i kveld.

Takk, har en kopi av annonsen, var på biblioteket og leste den i dag, men det nevnes dessverre ikke navn på barnebarn. Så her er det vel om man har litt flaks og at noen her inne på Forumet kjenner familien(e). Else nevnes ikke i denne annonsen, kun Edna. Mvh PAFive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Matthias Kolberg said:

Edna Ranveig giftet seg med John William Ericson i november 1951

A0E01BAC-D3BE-4556-B57A-1ED85BE0D413.jpeg.24b59e2763bbd268c58652e4e130ac0d.jpeg

Så fra dødsannonsen til Gunny Schølberg (Vikdal)(Schou) at det vises til familie i Australia. Linken kan nok være Ednas ektefelle John William Ericson. Takk for god informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Per Arne Five skrev:

Fantastisk og mange takk. PAFive

Jeg er ganske sikker på at det er rett mann. Det er flere som kobler han til Edna på både Ancestry og MyHeritage.
Det går jo an å sende spørsmål til noen av dem som eier slektstrærne. 

For øvrig er vi tett på levende personer nå, så det er sikkert lurt med varsomhet på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lars Kittilsen said:

Jeg er ganske sikker på at det er rett mann. Det er flere som kobler han til Edna på både Ancestry og MyHeritage.

For øvrig er vi tett på levende personer nå, så det er sikkert lurt med varsomhet på forumet. 

1 minute ago, Lars Kittilsen said:

Enig i din kommentar og bruker også andre kilder/kanaler utenom forumet når det blir for tett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider