Nora Sletteng Skrevet April 8, 2023 Del Skrevet April 8, 2023 Hei Jeg kom over min tipptippoldeforeldres ekteskap, og klarer ikke å tyde hva som står helt nederst til høyre: https://media.digitalarkivet.no/view/2632/145 Gjelder Petrikke Cornelia Carlsdatter og Eril Andreas Cornelius Eriksen. Glad for hjelp 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet April 8, 2023 Del Skrevet April 8, 2023 altså nr. 25. "Ungk. Erik Andreas Eriksen " (ikkje noko "Cornelius" her - men han kan ha heitt det likevel) I 3.siste kolonna: "confir natur." - dvs at presten stadfesta at begge hadde hatt naturlege koppar, sannsynlegvis ved synlege kopp-arr. I 4. siste kolonne er det same skrive, og så stroke ut. Nora Sletteng reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nora Sletteng Skrevet April 8, 2023 Forfatter Del Skrevet April 8, 2023 Har en annen kirkebok der det står cornelius. Da hadde jeg rett i at det så ut som same, men syntes skriften så så rar ut, og ble usikker. Tusen takk for hjelpen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå