Gå til innhold
Arkivverket

Er det mulig å finne nålevende etterkommere etter Christian Fredrick Runge ca 1747 Danmark - 1789 Narestø, Aust Agder?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg føler at jeg nærmer meg treff i nåtid, og det hadde vært helt topp å kunne knytte kontakt med nålevende slekt etter Christian Fredrick Runge.

Men jeg spoler likevel tilbake til 1700 tallet.

Det er to av barna til Christian og Gunhild jeg ikke har andre opplysninger om en dåpsdato og navn.

Jeg har prøvd å lete etter Marie Elisabeth Christiansdtr. (Runge) døpt 18.12.1779 og Mette Marie Christiansdtr. (Runge) døpt 06.10.1782. Men så langt uten hell.

Kanskje døde de som små, men det ville uansett ha vært fint å kunne lukke de åpne postene.

Jeg gjentar igjen for sikkerhets skyld, at dersom noen sitter på opplysninger ang nålevende slekt i området, bør disse opplysningene enten sendes meg i en privat melding eller på mail til:     rthors@online.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg har prøvd å lete etter Marie Elisabeth Christiansdtr. (Runge) døpt 18.12.1779 og Mette Marie Christiansdtr. (Runge) døpt 06.10.1782

En kandidat til din Mette Marie

Norway Church Books, 1815-1930; https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QHV-B3PP-NCXG?cc=4237104

Norway Church Books, 1815-1930; https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QHV-B3PP-6D37?cc=4237104

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ivar Moe skrev:

Her er jeg litt forvirret. Det er mye mulig at det er "min" Mette Marie som dør 27.02.1870, 86 år gammel.

Men jeg har vanskelig å se for meg at hun blir mor i 1832, da er hun i så fall 50 år gammel.

Her trenger jeg å finne vielsen mellom denne Mette Marie og Gjert Halvorsen.

Her er 1865 tellingen for Holt i Aust Agder. I følge denne er denne Mette Marie 59 år i 1865.

001 Gjert Halvorsen - 0085 Næseie - 006 Næs Jernværk - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1865 for 0914L Holt prestegjeld, Holt sokn - Digitalarkivet

Her er vielsen til Gjert Halvorsen 29.10.1831. Brudens far er Christen Pedersen . Så dette var dessverre feil.

Search Results - Gjert Halvorsen • FamilySearch

Jeg setter imidlertid stor pris på bidragene dine.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Her er jeg litt forvirret. Det er mye mulig at det er "min" Mette Marie som dør 27.02.1870, 86 år gammel.

Men jeg har vanskelig å se for meg at hun blir mor i 1832, da er hun i så fall 50 år gammel.

Ja mulig det er feil. Som sagt så var dette kandidater.

La inn feil link i farten vedrørende kandidat til  Marie Elisabeth, her kommer den riktige

Norway Church Books, 1815-1930; https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QHK-Q3PP-NF1Q?cc=4237104

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå via direktemelding fått kontakt med nålevende slektninger, og jeg har dermed oppnådd det som var hensikten med dette temaet.

Jeg takker for alle bidrag til å løse gåten.

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider