Gå til innhold
Arkivverket

Hans Hansen 06.07.1875 Steinhaugen ULveneie Ringsaker reiste med Montebello 1903 til Wisconsin

Hans  Myhre
 Del

Recommended Posts

Familien fikk et Gulllommeur og en krokpipe med sølv og noe mer som de ikke husker nå. Han døde mellom 1945 og 1948 i USA. Vet ikke hvor.
Utenriksdepartementet har opplysninger om Norske som døde i USA fordi de fikk jobben med å finne arvinger.

Trenger hjelp her, jeg bor på Nes i Ringsaker.    hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti en slik sak før hvor et ble veldig mange sider med opplysninger via Utenriksdepartemenete, Manne døde i Canada.
Denne her fant jeg ikke noe om annet enn utvandringen til Wisconsin.  Hvor døde han og når? Mellom 1945 og 1948.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å bestille oppslag fra arkivet etter Utenriksdepartementet, men jeg veit ikke om du har nok opplysninger til at det går greit å finne fram. Jeg flytter derfor innlegget ditt til Brukerforum i tilfelle her er folk som har tilgang til å leite i amerikanske kilder og kan bidra med mer opplysninger derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hjelper, har selv skrevet bok om utavdring fra Ringsaker og er i ferd med å skrive en til, det var ikke plass til alle i den første boka.  Jeg har vært borti en slik sak før men hadde mer sksakt dødsdato men Riksarkivet hadde 36 side om han fra Utenriksdepartementet.  . Derfor spør jeg her. Har nok av Amerikanske kilder sjøl nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Arkivforum som du la inn spørsmålet på er kun et rådgivende forum, derfor foreslo jeg at du kan forsøke å bestille oppslag (i UDs arkiv), det gjør du via skjema. 

PS: Både dødsted og dødsdato vil nok finnes i amerikanske kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider