Gå til innhold
Arkivverket

Problemer med søk i kirkebøker

Anne Tuddenham
 Del

Recommended Posts

Ved søk i kirkebøker kommer kun media-siden opp og ikke opplysninger om siden. Hvis jeg f.eks. søker på døde i Vang, Hedmark for årene 1841-1855 så kommer jeg kun til første side og kan ikke velge hvilket år jeg vil søke på i dette tidsrom. Problemet oppsto søndag kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anne Tuddenham skrev:

Ved søk i kirkebøker kommer kun media-siden opp og ikke opplysninger om siden. Hvis jeg f.eks. søker på døde i Vang, Hedmark for årene 1841-1855 så kommer jeg kun til første side og kan ikke velge hvilket år jeg vil søke på i dette tidsrom. Problemet oppsto søndag kveld

Søk på Vang sokn, angitt tidsrom og listetype døde og begravede gir anledning til å velge "Første side" eller "Innhold": https://media.digitalarkivet.no/kb/browse?parishes[]=0414S1&list_types[]=gr&start_year=1841&end_year=1855&text=

Under alle omstendigheter er innholdssida alltid kun ett klikk unna:

Skjermbilde 2023-05-21 kl. 23.15.43.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du via Finn kilde, kommer du til innholdssida ved å klikke på "Bla i skannet utgave" og til første side med valgt listetype ved å klikke på "Bla". Slik har det vært i flere år, og jeg kan ikke se at det har oppstått noen endring nå. Som vist over, kan du raskt navigere videre til innholdssida, dersom du ønsker det.

Skjermbilde 2023-05-21 kl. 23.18.07.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da det ikke var en feil hos dere, skjønte jeg at det måtte være mine egne innstillinger, og oppdaget at "Fullskjerm" var slått av. Jeg beklager at jeg ikke oppdaget dette før; jeg har forsket i mange år men ikke opplevd dette før. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anne Tuddenham skrev:

Takk for svar! Da det ikke var en feil hos dere, skjønte jeg at det måtte være mine egne innstillinger, og oppdaget at "Fullskjerm" var slått av. Jeg beklager at jeg ikke oppdaget dette før; jeg har forsket i mange år men ikke opplevd dette før. 

Da forstår jeg hva du mente, og det var fint at du fant ut av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider