Gå til innhold
Arkivverket

Dødsannonse Sandefjord Blad søkes - Anders Martin Belgau, død 1.12 1964.

Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Skipsfører Anders Martin Belgau, f. Sandar 13.11.1873, døde i Sandefjord 1.12.1964. Finnes det noen som har tilgang til dødsannonsene i Sandefjord Blad og kan se hvem datteren Ingeborg Belgau (f. 1.10.1913), var gift med. Hvis basen er søkbar på navn er spørsmålet videre, når døde Ingeborg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne du vel enkelt søke frem selv i Nettbiblioteket ...

Sandefjords Blad 3. desember 1964 nr. 282, s. 8:

image.png.377e0009fa0e77aefb990b89a8ad1029.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Gullsmed Hans Gysler Berg, Sandefjord, og kontordame Ingeborg Belgau, Sandar.' (Vestfold Fremtid, Mandag 25.07.1938)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullsmed Hans Gysler Berg (1903+1958) var min kones morbror. Jeg visste at de giftet seg i 1938, men det må ha vært Sandefjords korteste ekteskap. Ifølge familien giftet de seg sommeren 1938 og fikk ekteskapet oppløst høsten 1939.  De fikk ingen barn. Ingeborg (Lulle) antok jeg senere giftet seg på nytt, men det behøver ikke å være tilfelle. Ved farens bortgang  i 1964 ser jeg hun står oppført uten ektefelle. Kan dødsannonsen hennes finnes? Hvis det ble med det ene ekteskapet,som var så kortvarig,  antar jeg hun kvittet seg med Berg navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppklarende svar som her er mottatt. Jeg kom først inn i Berg familien lenge etter at Hans Gysler Berg var død. Jeg var høyst uvitende om den forlovelsen som fremgår ovenfor, men det forbauser meg ikke. Det skal ha vært mange kvinner som falt for denne sjarmøren -  familien var derimot alt annet enn begeistret!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider