May Britt Hanstad Skrevet Mai 28, 2023 Del Skrevet Mai 28, 2023 Nr 5 https://media.digitalarkivet.no/view/9174/44568/54 Flott om dere kan tyde alt som står ved Kirstinas dåp. Hvilken dåpsdato er det? Er alle dåpsbarna på denne siden døpt 31/1-1752? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Mai 28, 2023 Del Skrevet Mai 28, 2023 5 minutter siden, May Britt Hanstad skrev: Hvilken dåpsdato er det? Er alle dåpsbarna på denne siden døpt 31/1-1752? Det ser ut til å være ni barn døpt Fer. Circumcis., dvs. 1. januar. Når du nevner 31. januar, skyldes det kanskje at presten har notert Com. 31, dvs. 31 kommunikanter denne dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
May Britt Hanstad Skrevet Mai 28, 2023 Forfatter Del Skrevet Mai 28, 2023 1 minutt siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev: Det ser ut til å være ni barn døpt Fer. Circumcis., dvs. 1. januar. Når du nevner 31. januar, skyldes det kanskje at presten har notert Com. 31, dvs. 31 kommunikanter denne dagen. Ja da har jeg tolket det feil, jeg er ikke god på å forstå det som står i de gamle kirkebøkene. Kan det stemme at faren heter Ole Otter.... et eller annet? Jeg lurer nemlig på om dette er datter av Ole Andersen Kuosmainen som ifølge boka om de finske slektene i Trysil skal være født i Otteråsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Mai 28, 2023 Del Skrevet Mai 28, 2023 7 hours ago, May Britt Hanstad said: Kan det stemme at faren heter Ole Otter.... et eller annet? Ja, det står 5. Ole Otteraasens b.n. Kirstina May Britt Hanstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå